fredag 4 juni 2010

Fjortis mm.

I dag är det utklädningsdag på skolan. Hela klassen har bestämt sig för att klä ut sig till
Fjortisar
Lite kul när man själv är tretton!

Min dag började här. Med kaffe, macka & tidning.
Fast det är inte riktigt sant för Chelsie har rastats, tvättmaskinen startats & jag fick cykla till skolan och vara pinsam för att hämta nycklar av Gustav, eftersom han duktigt låste efter sig överallt och jag inte hade nycklar med mig på hundrundan...

Snart tar jag bilen in till Lund. Det är främst studentpresenter som skall inhandlas till två underbara ungdomar i vår bekantskapskrets som tar studenten nästa vecka.
Samma dag också!
Det är väl typiskt?
Men vi löser det på bästa sätt, lite här & lite där!

På min lediga dag (i dag) tänker jag inte stressa mer än så. Kanske lägger jag mig med näsan i vädret på terassen när jag kommer hem för lite fin färg nu när solen äntligen visar sig och är varm och behaglig.
Mmmm jag njuter!

6 kommentarer:

  1. Det där begreppet fjortisar har jag aldrig rikigt förstått mig på. Det har något med kläderna och sättet att göra men alla i den åldern klär sig likadant. I mina ögon ialla fall men jag är nog för gammal för att begripa det..
    Men han är ordentlig din pojk... att låsa sina mamma ute...
    Ha en skön kväll i solen
    Kramizar
    Cina

    SvaraRadera
  2. Nog är det härligt med en ledig dag sådär emellanåt!

    Skulle tro att några av de där 13-åringarna kan betraktas som fjortisar i de äldres ögon utan att de ens klär ut sig;-)) Att vara fjortis är väl mer ett begrepp för hur man är/beter sig/klär sig typ!!;-))

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du hade en skön ledig dag. Kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du fick en härlig och att du passade på att njuta av solen! Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Hoppas du får en härlig dag. Jag tyckte "fjortiskillen" såg väldigt fin ut!
    Ha en underbar lördag:)Kram

    SvaraRadera
  6. Mina flickor hade också fjortisdag i skolan lite roligt!
    Han är en väldigt fin fjortis!
    kram

    SvaraRadera