onsdag 30 juni 2010

Njutbart...

...är sånt som känns i hela kroppen. Vart vi än vände oss på Drakamöllan fanns det något att njuta av. Fantastisk mat, natur och miljö!
I dag tänker jag njuta av Miss Marple i två timmar. Har säkert sett programmet förut för det är repris - men har med säkerhet glömt vem mördaren är så det gör ingenting.
Jag tänker njuta av kaffe med vatten kokt på spisen eftersom glaskannan till bryggaren diskades sönder häromdagen och en ny levereras om två veckor... då gäller det att tänka om
och se tjusningen i att det tar en stund och blir hett som sjutton!
Det har varit svalare i dag vilket varit jätteskönt, om en stund skall jag servera pannkakor till herrskapet här hemma (till mig också) och det bästa till sist - inte just nu- men i morgon kör han i gång igen vår gode Ernst. Då är njutningen näst intill fulländad.
He, he!

6 kommentarer:

  1. Jag ska gå och lyssna på konsert i missionskyrkan i byn. Spelar gör min kompisdotter och hennes kille - cello och violin är det som väntar och jag är övertygad om att jag kommer att njuta. Nyss njöt jag av jordgubbar och glass nu sitter jag sprängfull i soffan och flämtar;-))

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra bilder!
    Tyvärr är jag inte hemma i morgon kväll och se Ernst... ;)
    kram

    SvaraRadera
  3. Nej, är det repris? I tidningen står det nya avsnitt. Nu är det verklingen sommar när detta börjar och snart börjar Morder i Midsomer.

    Vad fint du har gjort med bilderna.

    SvaraRadera
  4. Vilken fin bild! Du har lyckats!
    Vilken tur att du påminde mig om Ernst. Jag har kollat men tydligen missat honom. Men imorgon sitter jag bänkad.
    Kramizar

    SvaraRadera
  5. Halloj!

    Shit va duktig du blivit med datorn. Härlig midsommar ni verkar haft. Så även vi.

    Kramar Camilla

    SvaraRadera
  6. Jaa ikväll blir det Ernst...och pannkakor här hemma.

    Kram.

    SvaraRadera