fredag 11 juni 2010

Förr & nu!



Förr: var jag alltid med när det var skolavslutning. Innan vi gick i väg var det
uppställning och fotografering.
Nu: är det första gången på tio år som jag inte är ledig denna dag
utan jobbar precis som vanligt.
Gustav slutar 6:an på en av våra högstadieskolor & Oscar slutar första året på gymnasiet.
Det var inte läge att vara med någonstans.
Men jag ger mig inte så lätt, den traditionella tårtan är bakad för fira skall vi göra ändå.
Ett skönt härligt sommarlov har de framför sig väl förunnat.
Fina betyg fick Oscar och vi gläds med honom.
Gustav får vänta två år på sina första men det är inget som indikerar att inte
det också skall gå bra.

På bilden är det Oscar som slutar 6:an och Gustav 2: an.
Ha en riktigt skön fredagkväll alla vänner!


5 kommentarer:

  1. Min Oskar har oxå slutat ettan i gymnasiet och betygen kommer att var så himla bra - men tyvärr skickas de hem om ett tag!
    Har varit på skolavslutningsfirande hos syrran - å tårta och kuvert har det blivit! Å ja grabbarna var sååå nöjda med sina sommarpengar;-))

    SvaraRadera
  2. Åh gud så små killarna är! Tiden går så fort och de växer och blir STORA!!!

    Vilken vacker tårta du har gjort! Hoppas den smakade lika gott.
    Kram
    Cina

    SvaraRadera
  3. Så himla fina och stora killar du har, själv har jag varit på förskoleklassavslutning med tillhörande sommarsånger - härligt.

    SvaraRadera
  4. Känner igen det där. Mina döttrar slutade sjuan respektive ettan på gymnasiet och jag fick ínte heller gå på avslutning. Ingen "Den blomstertid nu kommer" i år. Kul att det går bra för dina pojkar. Man blir så stolt och glad som förälder!

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig tårta!
    Fina killar!
    kram

    SvaraRadera