söndag 6 juni 2010

I gårkväll!

Var och en till sitt vin.

Just nu kör jag lätt matlagning såsom: ta ett fint fat, lägg sallad i botten, lägg sen lager med det som du gillar för tillfället. I gårkväll blev det tomater - torkade och färska. Mozzarella, färska fikon. Stekt och eftermarinerad rostbiff och överst sommarlök.
Till det åt vi chevresås och nypotatis.
Fantastiskt gott!

Medans Gustav var i väg på spelkväll hos en kompis.
Var de här grabbarna hemma hos oss och hade spel kväll.
Här är det nachostallrik nr:2 som som är på väg in i spelhålan!

6 kommentarer:

  1. Det lät väldigt gott och ser väldigt gott ut också!
    Ska man spela så behöver man lite att stoppa i sig! ;)
    Jag gillar dina vinglas superfina! Var kommer de i från?
    kram

    SvaraRadera
  2. Men så supergott du lagar! Måste snart köpa hem nypotatis för jag längtar...

    SvaraRadera
  3. sv: Butiken ligger i Vellinge och den är pytteliten, man kan hitta små fina saker där!
    Kolla in zillafdesign.blogg.se och zillafbloggshop.blogspot.com
    kram

    SvaraRadera
  4. Hej vännen,
    ja vi har det så skönt!

    Din middag lät underbart god!
    Längtar hem litegrann, vill ha egenlagad mat och mjölk :)

    men vilken gullig bild på Chelsie när hon var valp, måste ha varit svårt att vänta de där 4 veckorna!

    Nu ska vi tjejor in till Aya Napa och kolla läget och shoppa lite,tveksamt om det finns nåt annat än krims krams ...

    Ha en skön kväll, har förstått att ni har fint väder hemma!

    Kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Vilket vacker fat och vilken mat det blev. Helt i min smak.

    SvaraRadera
  6. God mat, gott vin efter en solig dag! Det är livet på en pinne. Färska fikon - det har nästan fallit i glömska hos mig. Tack för att du påminde mig!
    Kram

    SvaraRadera