lördag 5 juni 2010

Härliga tider!


Har inga problem med att sitta i baden/baden stolen halva dagen. Lyssna på musik, läsa eller bara drömma mig bort en stund. Det är så skönt att känna solens strålar och få färg på kroppen.
Kläderna blir snyggare och jag gladare.
Men idag har jag varit ganska effektiv också. De flesta krukorna är nu fyllda med växter, buskar och blommor. Det är den rosa/lila skalan som jag trivs bäst med, lite vitt och mycket murgröna.
Det här stadiet är superroligt - när det snygga växer fram och jag får plantera & arrangera.
Just nu är jag förpassad från däcket dock - maken håller på att olja in det, efter att ha kört med högtrycken och fått det som nytt.
Men det närmar sig matdags så det blir väl till att börja med det snart.

Har också hunnit cykla bort till CinaKinaParty. Vilket innebär en massa fina saker att frossa över till förmånliga priser, vem gillar inte att handla billigt? Kläder, sjalar, väskor mm. Först till kvarn men utbudet var stort. Kul att gå och titta och prova - hela huset var fullt med prylar och trevliga människor.
Jag köpte två väskor och ett par solbrillor. Fint!
Tack för i dag Cina!

Innan jag börjar putsa nypotatisen måste jag påminna om finalen i Franska i morgon mellan Söderling och Nadal kl. 15.00.
Oscar har fotbollsmatch i Malmö kl. 14. Så jag hoppas på en utdragen femsetare så att vi hinner hem till matchbollen.
Så håll tummarna i morgon och ha det fortsatt härligt denna fantastiska sommarkväll!


3 kommentarer:

  1. Vilken rolig idé! Det ska jag lägga på minnet!
    kram

    SvaraRadera
  2. Hej
    Åh, där hade jag också velat vara och shoppa...har hon öppet fler dagar elelr ?
    //Susanne

    SvaraRadera
  3. Håller med dig om att det gör inte ont att sitta i solen och njuta - om man inte sitter för länge som syrran lyckats göra igår! Hon satt här och huttrade på kvällen av solfrossa - inte bra alls! Tur att jag hade ett kalas att förbereda så jag fick hålla mig inne delar av eftermiddagen;-))
    Borde få ut lite av mina blommor i utekrukor nu jag med men det får nog ändå bli en annan dag.

    SvaraRadera