söndag 13 juni 2010

Efterlysning & annat!

Hade en skön kväll hemma hos goda vännen Camilla i går. Hon bjöd på räkpaj, rabarberpaj och gott att dricka till. Tina var också med och några av våra ungdomar.
Våra herrar var på herrmiddag och hemma i vårt hus hade Oscar grill & fotbollskväll med några vänner. Det kommer väl att bli några fotbollskvällar nu framöver så länga VM är i gång.
Även om Sverige inte är med så blir det säkert en massa spännande matcher som måstes titta på - även jag kommer att vara bänkad.

Oscar var inte med uppe i Kalmar i går av olika anledningar. Matchen slutade 1 - 1 mer vet jag inte. Men LBK leder sin serie än så länge och det är riktigt kul för dem.

Stor fat/kruka till "ångmaskinen" har spruckit i vinter. Vi har varit på typ tusen ställen och letat efter ett likadant men inte hittat något. Inte ens trogna "Vellingeblomman"
hade stora fat. Vi har så påpassligt gjort hål i trädäcket också så fatet måste täcka hålet och
gärna lite till.
(Chelsan tittar hungrigt på guldfiskarna Sara & Kitty, döpta av tjejkusinerna!)
Kanske någon som vet något ställe som vi missat?

I går trotsade jag blåsten (läs stormen) och gick ut för mer plantering.
PANG välte jag en kruka som naturligtvis sprack - SKIT också!
Jag handlar och handlar & planterar och planterar men det syns knappt. Den STORA krukan i affären krymper till en liten struntkruka på trädäcket.
Men snart ger jag mig, den trasiga krukan skall ersättas och sen har jag bestämt mig för att jag skall vara nöjd. För sen börjar det bli dags för mer njutning än arbete.
En bok i hammocken med kaffe eller något annat gott.
Många år händer det sig att det fina vädret kommer till midsommar och sen stannar kvar hela sommaren, det tror jag kommer att ske i år och då är jag redo för avkoppling!

4 kommentarer:

  1. Vet inte heller var ni ska kunna få tag i så stort fat.
    Ting ute & inne utanför Trelleborg?
    Plantagen?
    Blomsterlandet?
    Chelsie är så söt, mina barn hade gjort vad som helst för en hund. Men vi väljer att behålla make/pappa i stället för att byta ut honom mot en gullig hund.
    Kul att det går bra för Oscar och hans lag!
    kram

    SvaraRadera
  2. ja nog har det blåst alltid! Men idag är det mycket bättre väder och jag har tom suttit i bikini ett litet tag - får ju akta sig så att man inte bränner sig;-))
    Kul att grabbarna får ha huset för sig själv lite!

    SvaraRadera
  3. Vad du är tålmodig och håller på med dina blommor.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej
    Jag funderade på löddeköpinge plantskola, gårdstånga boställe( hade ett stort fat, men kanske inte så stort som du vill ha)
    Kanske form och fägring i höör har....eller ljungs handel
    Kram Susanne
    www.bambuochbetong.blogg.se

    SvaraRadera