söndag 28 februari 2010

Gamla minnen!

Anders har sorterat och snyggat till uppe på vinden. Då dök min gamla suddgummisamling upp,
bara doften när jag öppnade locket är oslagbar och jag är tillbaka i mitt gamla flickrum igen!
Men vad skall jag ha dem till nu? Öppna då & då av nostalgiska skäl?
Samlar flickor på suddi i dag?
Jag näns i alla fall inte göra mig av med dem, den får upp på vinden igen.
Vi har också två stora lådor med alla Disneys barn filmer på VHS!!!!
Filmerna är skatter men formatet är ju helt fel. Visst kan man göra om dem men det är ju ingen som tittar på dem just nu. Men de åker också upp på vinden igen även om de är skrymmande, det är för tidigt att göra sig av med dem.

Medans Anders sorterade och åkte till tippen flera gånger så körde jag till IKEA för att handla nytt hi,hi! Det är inget kul ställe längre, jag gillar det inte alls och det är inte smart att åka dit en söndag heller, samtidigt som alla andra, usch & fy!
Vi skulle gått på bio ikväll också och sett Snabba cash men vi är trötta efter allt fix så det blir nog i morgon istället. Jag har i alla fall läst ut boken och den var jättebra så förväntningarna på filmen är höga.
Vi får kolla på finalen i OS- hockeyn i kväll istället & heja på USA, mest för skoj skull!

5 kommentarer:

  1. Samlade också på suddgummin, mina är borta för länge sedan. Men visst väcker det minnen!
    kram

    SvaraRadera
  2. Så du har din samling kvar du;-))
    Nyss hemkommen från min filmklubb, kvällens film var "Looking for Eric" - en riktigt tänkvärd film med många skratt men samtidigt enormt laddad! Ser att du redan laddat med nästa bok - en liten bokmal märker jag;-))

    SvaraRadera
  3. Jag samlade också på suddisar. Undra om de ligger på vinden hemma hos föräldrarna. Jag kan helt klart känna lukten. Håller med dig om IKEA. Det är faktiskt en liten sorg hos mig. Förut låg det så nära att det var lönt att köra dit en sväng bara för att få lite egentid eller bara köpa ljus och servetter. Haha vi tänkte också se filmen i kväll men orken försvann någon gång på eftermiddagskvisten. tror det var en kopp te i soffan som gav mer smak och femmilen på tv. Ha det bra! Godnatt

    SvaraRadera
  4. Jag känner doften bra jag ser bilden. Jag samlade också på luktsuddisar när jag var mindre. Min stora tjej älskar suddisar.

    Kram

    SvaraRadera
  5. På "min" tid, sisådär tidigt 70-tal, fanns elefantsuddummin, ca 10 x 5 cm, rosa eller ljusblå som doftade underbart....Inget har ens liknat den doften sedan dess.

    SvaraRadera