tisdag 23 februari 2010

Sportlovsaktiviteter!

På sportlovet skall man sporta, det hörs på namnet!
Fingrarna är enormt vältränade, det kan man inte säg annat. Kroppen är det värre med, kommer den upp i puls är det mer av spänning än av ansträngning.

Nu har jag satt honom, lillebror att baka choklad bollar till kvällsfikan, det gick han med på utan knussel. Till det fick jag en liten föreläsning om att det mest betydelsefulla i ordet "sportlov" inte är "sport" utan "LOV" och det betyder "VILA"! Så det så!

Själv har jag jobbat, varit och fixat mina naglar och nu skall jag köra storebror till sin träning. Sen är det OS och så läser jag "snabba cash" allt vad jag kan så att vi kan gå och titta på filmen till helgen.
Till det tänker jag klämma chokladbollar & kaffe. Någon sport har jag inte sett till för min del heller om man inte räknar allt hejande på svenskarna på OS. Och det kan man nog inte!

4 kommentarer:

  1. Åh goa chokladbollar. Det skall mina tjejer få göra till helgen. Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Jag har också en soffpotatis här hemma! Fast det är ju lov! :)
    Har du byggt naglar? Är du nöjd i så fall? Jag är lite sugen på att göra det nämligen! :)
    Chokladboll till kaffet tar jag gärna! :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det kom nyss hem en sportlovsfirare med ......chokladbullar. Konstigt eller nej det förvånade mig inte. Handdukarna är fina men inte Monica aktiga. Jag köper inte heller mycket mönstrat men varför måste man det. Jag gillar det enfärgade, lite lugna. Hur var ert nya spel? Vi är på jakt efter ngt nytt inför Trysil veckan.
    Snabba cash den var så bra att jag inte vet om jag vill se filmen, fast det var ju längesedan jag läste boken och det fungerade ju med Stieg Larssons. Tror helt klart att det ligger mycket sanning i boken. Hua mig! Ha en mysig kväll. Kram Kristina:)

    SvaraRadera
  4. Klockan 06.00 när jag precis stängt av väckarklockan fick jag ett sms från 17-åringen: - godnatt! Ha en bra dag på jobbet;-)) Han hade varit på LAN hela natten. När jag ville ha med honom till badhuset vid 18.00 orkade han inte - så du kan ju gissa hur det står till med motionen hemma hos mig;-))

    SvaraRadera