måndag 8 februari 2010

Gilla Gille!

Fika är en av livets höjdpunkter. Det passar sig i stort sett var och när som helst.
God mat i all ära men frågar ni mig, så klarar jag mig på något sött i stort sett hela dagen.
Hela familjen har smittats av de vanorna. Är vi lediga så består dagarna av: rostade mackor till frukost, fika på eftermiddagen och middag fram emot halv åtta tiden och sen kanske något sött igen. Det behöver inte vara några mängder, bara något litet!
Eftersom en bror inte tål nötter och en bror är glutenintollerant är det inte ofta vi kan äta av samma godsaker. Jag har blivit en fena på att ha koll på innehållet i hela kaksortimentet på citygross!
Man blir så glad när vi alla kan äta och gillar samma kaka och slipper servera tre varianter.
Så när jag inte orkar ställa mig och baka funkar denna lilla chokladboll alldeles utmärkt till oss allihopa!
Det är riktig vardagslycka det!

4 kommentarer:

  1. Visst är de goda, speciellt om de är riktigt kalla. Mums! Kram :)

    SvaraRadera
  2. Shit va kaksugen jag blev. Undrar om vi har några här på kontoret. Måste gå på kakjakt...

    SvaraRadera
  3. Det är konstigt det där med bilder. Bara av att titta på din bild så vet jag precis hur lena och fina de känns i munnen. Smaskens!!

    SvaraRadera