måndag 22 februari 2010

Helt vild!


Tänkte att jag skulle träna på min mönsterfobi.
Jag vet inte hur många gånger jag tittat "drömskt" på Odd Mollys fina kläder. De är så fina på andra och jag känner att jag också vill ha något av deras plagg.
Men inne i provhytten ser jag bara ut som en julgran med kulörta kulor. Så jag hänger fint tillbaka det igen och går till det enfärgade!

Men om jag börjar lite fint med mönster på andra saker runt omkring mig, kanske jag vänjer mig och kan ta ett litet steg i taget, mot mönstrade kläder också.
En ny favorit affär i Lund heter Udda Tina, den är full av saker jag vill ha. De här fina kökshanddukarna köpte jag i lördags och jag tyckte de var en bra start i min mönsterträning.
Så får vi se om klädsmaken kan bli lite vildare också så småningom!

8 kommentarer:

  1. Monica,
    Du behöver inte börja med de värsta mönstrena! Det finns lite lugnare mönster. Jag menar så att du inte hinner tröttna innan sommaren för det vore tråkigt när det är så mycket mönstrat i modet till sommaren.
    Kram

    PS. Jag tyckte handdukarna var super fina!

    SvaraRadera
  2. Rätt att börja lite försiktigt. Jättefina är handukarna. Ang Odd Molly så ser jag otroligt gravid ut i dessa kläder. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag gillar handdukarna! Superfina!
    Jag är som du, jag köper helst enfärgat. Jag har dock en odd molly klänning som är mönstrad, ska försöka att inte tröttna på den!
    Enfärgade kläder tröttnar man inte lika fort på!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig fundering. Mönsterfobi. Jag har inte reflekterat över det tidigare men jag har också mest enfärgade kläder. Mönstrat kan jag våga på sommaren.... Dina handdukar var tuffa tycker jag. Hoppas de fungerar som träningsobjekt.

    SvaraRadera
  5. Hej,
    ha ha mönsterträning, det var kul!
    Håller med dig om OM, på bild är kläderna jättefina, men när man provar dem blir det lite för mycket ibland. För att inte tala om att jag ser höggravid ut i en del av blusarna....

    Dina handdukar är i alla fall jättefina !
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Är nog lite som du men jag tar också igen det på kuddar och annat lull lull.

    SvaraRadera
  7. Vilka fantastiskt fina handdukar.... Jag gillade verkligen dem starkt:) Kram

    SvaraRadera
  8. Odd Molly är väldigt fint men när varannan medelålders tant har plaggen så försvinner liiiite av charmen.

    Jag förstår att du känner det som att de är lite för mycket, men handdukarna var fina! :)

    SvaraRadera