lördag 6 februari 2010

Gustav 13 år!



Egentligen fyller Gustav inte år förrän i morgon men vi firar honom i dag med bowling på entre och mat på O Leerys efteråt.
Detta lilla efterlängtade barn som kom till oss nästan precis fyra år efter sin storebror.
I bland måste jag frossa i bebis bilderna, de mjuka goa kinderna på min lille påg som man kunde gosa in sig i. Kinderna är fortfarande mjuka men inte lika runda längre.
Jag tyckte det var nyss som han låg i min famn, denna finurliga, eftertänksamma och kloka kille. Alltid lugn utom på fotbollsplanen, den kontrasten tycker jag är så fascinerande hur han byter skepnad så fort han stiger ut på planen och blir superfokuserad och tävlingsinriktad.
Annars tar han det piano. Det har stressat mig många gånger att hans tempo är så mycket lägre än mitt. Men han mår bäst av att ha det på sitt sätt, så jag har blivit duktigare på att låta det vara som det är och inte pressa honom.
Tänk, det flyttar in en liten person i ens hus, man har ingen aning om vad det är för en krabat.
man vårdar, ömmar och fostrar bäst man kan och ser hur han utvecklas. Hans tankar och funderingar, roliga påhitt, fiffiga lösningar. Gråt & skratt!
Vilken gåva det är att få leva tillsammans med och lära känna en liten person sprungen ur en själv. Jag är verkligen lyckligt lottad!


6 kommentarer:

  1. Så fint du skriver om din fina, söta son!
    Jag kan bara hålla med dig!
    Att få lov att få barn, ha dem boende hos sig är en stor lycka och glädje!
    Ha en fin dag och gratulera fina sonen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tänk vad tiden går! Ett stort grattis till Gustav och ha en bra födelsdag med bowling och mat.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas att Ni får en mysig dag:) Hälsa Gustav och gratulera:) Kram Kram

    SvaraRadera
  4. Åh vilka goa bilder:)

    SvaraRadera
  5. Monica! Du kan konsten att sätta ord på känslor...
    ...jag blir faktiskt lite rörd..

    Grattis till Gustav!
    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera
  6. Hoppas ni fick en bra kväll.
    Hälsa Gusten och gratulera.
    Kram
    Christina

    SvaraRadera