torsdag 4 februari 2010

En tränad kropps bekännelse!

Aj, aj vem sa att det var skönt att träna?
Man går ju med värk och ömma muskler hela dagarna.
Är det skönt eller?
Kände mig hyfsad i morse, söndagens danspass började avta. Då var det dags för simning igen i eftermidags och "smackadich" sitter jag här igen stel som en pinne!
Jag är jätteduktig på att strecha och det är kul att träna men min stackars kropp stretar emot och gnäller. Är det någon slags puckel man skall över innan den goe känslan infinner sig?
Årskort på badet är inhandlat och dans på söndagar känns nästan som att det skulle kunna bli en vana, så får jag bara med mig min ynkliga, värkande kropp kanske harmoni kan infinna sig så småningom vad det gäller minskad smärta. För just nu är det bara AJ!

2 kommentarer:

  1. Några turer till sen slipper du nog träningsvärken!
    Jag lär väl få känna på träningsvärk om några dagar då skidmusklerna ska användas igen! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. AJ! = Man har varit duktig och tränat! = Go känsla!
    En del får bara träningsvärk i början (du får väl hoppas att du tillhör dom). Själv får jag träningsvärk - varje gång - efter regelbundet träning i 28 år.
    Knepigt!
    Vi ses kanske på söndag!?
    kram
    //Nettan

    SvaraRadera