fredag 12 februari 2010

Fisksoppa till middag!


Blev sugen på fisksoppa när jag läste vad en annan bloggare hittat på förra helgen... hon åt sin på restaurang, jag får laga min själv ja,ja!
Så jag skall snart bege mig till köket och börja röra i grytan.
Ingredienserna är bl.a lax, räkor och vitt vin hoppas det blir gott.

Märkte ni att solen var framme idag? Mmmmm lite varmare inombords blir man allt.
Det till trots, håller jag mig ändå till min favoritsysselsättning på fredagkvällen, nämligen slappandets konst. Den kan jag och är riktigt bra på om jag får säga det själv. Det är ju också dags för Vinter- OS att köra igång i natt, det är också en bra ursäkt att bli i soffan nu ett tag. För vem är inte sugen på att se vilken port Anja pärsson kör ut vid. I början eller slutet?
Eller skall hon överraska oss med en medalj? Det hade såklart varit jätte kul!
Skön fredagkväll!

4 kommentarer:

  1. Fisksoppa är så otroligt gott! Visst märkte jag att solen var framme och det var även snålblåsten. Kallt som attan på min lunchpromenad men inomhus är det skönt och varmt.

    Vilket fint stilleben du har fått till!!
    Ha en skön i helg framför OS. Jag ska försöka hinna med att titta lite mellan spinning och kalas.
    Kramizar

    SvaraRadera
  2. Har intagit soffläget även jag;-)) Så skönt efter 3 dagar i Stockholm!

    SvaraRadera
  3. Får gäster imorgon så jag skall också göra fisksoppa. Otroligt fint du har hemma. Kram

    SvaraRadera
  4. Kort hår och knallrött läppstift, det var längesedan. Det börjar ju bli modernt igen så vem vet. Jag gillar både lampan och blommorna. Är det den typen av lampa du skrev om tidigare?
    Vad har dagen att bjuda på hos er då, Vi ska bara ta det piano och ta hand om lillebrors hosta. Det blir handbollsmatch såklart, P vann vårt lilla drag så jag stannar hemma. Ha det bäst! Kram Kristina

    SvaraRadera