fredag 26 februari 2010

Oscar 17 år!

Familjeporträtt ritat av Oscar 4,5 år. Längst fram står han själv som korsriddare.
En kär skatt!

I dag firar vi Oscar. Han kom till världen med ett leende på läpparna och med ett härligt självförtroende som jag önskar att jag också hade.
Det känns som det var i går han sprang runt som en riddare med svärdet i hand beredd att försvara oss mot fienden.
Och det var inte frågan om om de skulle komma utan när de kommer.
Full av fantasi var han, precis som jag önskade att mitt lilla barn skulle vara. Alltid iklädd en annan roll Batman, Stålmannen, Robin Hood, Korsriddare you name it.
Sy-maskinen gick varm av alla kreationer som han iklädde sig för tillfället!

I dag är han på väg att bli vuxen och det är fotboll, skola, vänner & familj som upptar hans tid. Denna varma , omtänksamma goa kille.
Det är som en god vän sa: så här blev det, nu har vi lagt grunden för resten av hans liv, vi har fostrat, vårdat & väglett nu kan vi inte göra mycket mer nu än att finnas till för honom.
En bättre storebror till sin fina lillebror hade vi inte kunnat önska oss, han gör oss stolta varje dag.
Stor KRAM till dig Oscar i dag är du 17 år!

7 kommentarer:

  1. Uj uj uj vilken svärmorsdröm ;D

    Grattis grattis till 17-åringen!

    SvaraRadera
  2. Blir nästan tårögd när jag läser om dina fina kille!!
    Håller med Hemmabloggaren, vilken svärmorsdröm! Synd att mina flickor är för unga! ;)
    kram

    SvaraRadera
  3. Sååå fint skrivet:) Hälsa till Oscar och gratta... Hoppas att Ni har haft en mysig dag Kram Kram

    SvaraRadera
  4. Även hemma hos mig finns en 17-årig Oskar, å även han är underbart goe;-))

    SvaraRadera
  5. Grattis till din stora fina Oscar. Visst är han för härlig.......
    Hoppas ni får en fin kväll.

    SvaraRadera
  6. Men så fint skrivet, jag blir tårögd och berörd. Jättefin kille ni har. Han är säkert livsfarlig också bland tjejerna. Otroligt snygg. Kram

    SvaraRadera
  7. Grattis till Oscar!
    Smått blir stort och formandet av en människa fortgår hela tiden. Ni har lagt en fin grund hos Oscar!
    Kram

    SvaraRadera