lördag 13 februari 2010

Olympiska spelen!

Vi började morgonen med att slänga oss i sofforna igen.
OS - invigningen måste vi se, det brukar vara så pampigt. Alla är så förväntansfulla, hoppfulla, glada och viftar med sina små flaggor.
Alla länder utom Georgien, de gick med svart bindel på armen och hängande huvud. Så fruktansvärt sorgligt att mista en landsman på det sättet och att inte kunna vara glad under inmarchen på kanske det enda OS de får vara med på.
Det var riktigt sorgligt att se.
Jag blir dock imponerad över arrangemanget av detta stora spektakel. Hur i allsindar får de ihop allting. Människor och händelser skall synkroniseras i direktsändning.
(Själv har jag svårt att synka köttet med såsen när jag skall ha middagsbjudning i bland.)
Kul att se är det i alla fall och nu börjar tävlingarna så nu blir det ännu mer soffhäng.
Men lite energi har jag redan uppvisat, tvättstugen har fått sig en rejäl städning och jag har fått Anders till att köra och handla nya hyllplan och lite annat fix därinne. Den hade behövt en helrenovering men det får vänta. Nu skall jag fortsätta att gå här och piffa lite så att jag med gott samvete kan sätta mig ner sen!



2 kommentarer:

  1. Det känns som om vi är på samma nivå, fast jag tog tag i klädkammaren i stället. Det är så skönt när det är färdigt och för fixaren riktigt lyser det nystädat:)
    Hoppas fisksoppan blev bra. Vi ska ta hela svenska folket i hand och äta tacos i kväll. Jag älskar också OS så det blir mycket soffliggande här med. Kram

    SvaraRadera
  2. Ha en underbar lördag med OS. Själv skall det bli middag och vin. Kramar

    SvaraRadera