lördag 5 december 2009

Snittkvist!


Det enkla är oftast det snyggaste och behöver inte kosta så mycket. Till helgen är det fint med nya snittblommor.
I dag fick det bli tre små kvistar av de här röda bären, som jag inte vet namnet på men de är dekorativa med sin röda färg. En snittamaryllis till hade också varit fint. Men i dag fick detta räcka till en summa av 40kr.

Det är lugnt i vårt hus, Gustav har spelat match, Oscar har tränat boxning och Anders o jag har hjälpt till med skjutsning mm.
I ugnen har jag en saffranssockerkaka som snart är färdig, brasan sprakar och jag tänkte krypa upp i ett soffhörn med bok, kaffe och kaka. Anders skall på pokerkväll lite senare och jag skall fortsätta denna helgen med att ta det lugnt!
En riktigt samla kraft helg tror jag att detta blir!
Skön kväll på er!



6 kommentarer:

  1. Det låter härligt! Hoppas kakan låter smaka och boken är bra!!
    Efter en dag full med julbak, sitter jag här och läppjar på ett glass rött och tänker att julen kanske inte är så dum iallafall.
    Ha en super mysig kväll!

    SvaraRadera
  2. Tjenare!
    Kakan smakade förträffligt och jag tog minsann också ett glas rött till.
    (efter att jag förhört mig om att ingen behöver skjuts nånstans)
    Ett glas rött passar till det mesta tror jag bestämt!
    Ha en super härlig lördagkväll du med!

    SvaraRadera
  3. Det låter som vi är lite synkade.Jag ska också ägna mig åt att ladda batterierna med ny bok och gott att dricka (det blir nog glögg).
    Tänk så pigga vi är imorgon, eller hur?
    Ha en skön kväll
    /Christina

    SvaraRadera
  4. Hoppas att din lördag har varit mysig:) Vilka fina klänningar du har köpt till tjejerna:) Kram

    SvaraRadera
  5. Håller med dig. Så enkelt som möjligt= snyggt! Hoppas att helgen har varit bra. Kram

    SvaraRadera