måndag 21 december 2009

Framme!

Huset börjar vakna, jag sitter med min kaffekopp och hör hur det tisslas och tasslas.
Efter en dryg start på färden med snöstorm och en bil som kunde köra i max 40, så öppnade landskapet upp sig och vi kunde köra på ganska bra hela resten av biten och vi var här på 9 timmar! Vi stack och hyrde skidor och installerade oss i vår helt underbara stuga. Stort och fint med öppen spis och bastuavdelning och gott om plats för tre familjer.
Vi hade kökstjänst i gårkväll och bjöd på gulashsoppa med pannkakor till efterrätt och det goda glaset vin till. Mmm helt underbart att vara här.
Nu trillar de andra ner här, frukostbuffen är uppdukad medans jag sitter här. Solen börjar skymtas ovanför grantopparna och det ser ut att bli en fin dag helt lugnt är det.
Nu skall jag ta en macka sen skall vi ut i backen.
Vi hörs!

5 kommentarer:

  1. Så skönt att ni är framme. Det har varit turbulent på vägarna har jag förstått. Vi kör i morgon jag längtar så. Ha det toppen i backen och glöm inte varm choklad med zante och vispgrädde. Som sagt skönt att ni är framme. Kram Kristina :)

    SvaraRadera
  2. Bra att resan gick bra! Ha det nu så härligt!! Jag lääängtar tills vi ska åka, men det är inte förrän vecka 6. Kram

    SvaraRadera
  3. Skönt att resan gick bra:) Det låter som att ni har det super redan:) Ha en fortsatt skön resa Många Kramar Sanna

    SvaraRadera
  4. Härligt att ni är framme. Hoppas att ni får det helt underbart. Kram

    SvaraRadera
  5. Härligt att ni är framme och att allt är bra. Ha det nu bra och NJUT!!
    Kram Helena

    SvaraRadera