måndag 28 december 2009

Premiär!

Vill man göra maken glad (och det vill man) skall man som jag, besöka vårt lokala konditori i dag. Det är nämligen fastlagsbullspremiär, en absolut favorit hos honom!
Just i denna varianten blandas grädden & mandelmassan så man får bara en diffus känsla av att det finns mandelmassa i överhuvudtaget. Det passar inte mig alls, jag vill ha en stor klump i mitten av den söta massan.
I morse gjorde jag ett modigt språng upp på vågen! Inte bra. Den visade vad jag befarat på 4kg. mer än önskat. Det kanske inte syns men det känns. Det är en himla tur att fastlagsbullarna inte är i min smak. Efter allt snaskande hela december lång så längtar jag efter morötter och keso. Men det är klart, jag kanske kan smaka lite på den där bullen, de kanske är godare i år, han orkar väl knappast sex stycken?
Ja, vi får se hur det blir!


4 kommentarer:

  1. Smaskens! Jag känner precis som du att nu får det vara nog med sötsaker! Byxorna går knappt att knäppa! :)
    Ja, det är en Odd Molly klänning!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej på dig, Fastlagsbullar är ännu en av mina favoriter...tyvärr. Men Bengans är inte min favorit. Det ska vara mycket mandelmassa som blandas med den urgröpta bullen tillsammans med lite mjölk. Annars blir det bara en slät bulle med grädde till. Ja, det är väl tur för Bengans att smaken är olika!!!

    Smaklig spis!
    Kramizar/
    Cina

    SvaraRadera
  3. Semlor ser så gott ut MEN som tur är så är jag inte så förtjust i dessa.
    4 kilo plus är inte roligt men du får tänka att snabba kilon upp går bort fort. Jag har inte vågat hoppa hopp på vågen. Det väller över byxlinningen....

    Kram

    SvaraRadera
  4. *mums* Finns det något jag aldrig kan motstå så är det semlor. Har dock inte hunnit provsmaka någon ännu, men jag brukar äta för tio under ett par månader :)

    SvaraRadera