söndag 6 december 2009

Inte konstigt man är trött...


...när det ser ut så här utanför dörren. Jag tycker jag vilar och vilar men det blir ingen skillnad! Det har med vädret att göra, det är jag säker på. Det är inte många timmar ljust ute. Ja, ja snart vänder det, det får jag väl gå och tänka på och kanske tända ytterligare några ljus, om det nu är möjligt!
För att spä på eländet grottade Anders och jag in oss på matine nu i eftermiddags. "Luftslottet som sprängdes" Stackars Lisbeth Salander hennes liv skulle man inte vilja byta till i alla fall. Där pratar vi elände! Filmen var bra även om några bitar från boken inte kommit med. Det var så mycket girl power i bokens slut som de inte riktigt fångat upp i filmen heller. Men så tycker jag ofta det är när boken är så bra som denna var, då har man höga förväntningar på filmen! Jäpp så är det!
Snart har vi en ny vecka, julen och ledighet närmar sig med stormsteg. Något att se fram emot i allt mörker!


1 kommentar:

  1. Funderar på att se den nästa helg! Har ju sett de båda andra så man vill absolut se sista filmen också. Visst brukar det vara så att böckerna är bättre än filmerna.
    Tänd några ljus, ta ett glas vin och mys!

    SvaraRadera