söndag 27 december 2009

Årets julklappar!


Äntligen fick jag den röda
marimekko
skålen. Jag har hållit den i handen massor med gånger genom åren, men satt tillbaka den igen för det har känts som för mycket pengar i en månad där utgifterna bara rinner mellan fingrarna. Tillsammans med påminnelsen om de hundra små skålarna som står oanvända hemma i skåpet. De kanske blir ledsna om det kommer ännu en liten skål som gör att de halkar ner på användar listan. Ja, man vet ju aldrig...
Men nu FICK jag den, så nu kan de inte bli sura på mig i alla fall!
(Den "snygga" panelväggen i bakgrunden är från Lindvallenstugan)

5 kommentarer:

  1. Ursäkta språket men fan vad snygg skålen är. Vad skoj att den har fått ett nytt hem. Kram

    SvaraRadera
  2. Vet du varför den är så dyr? Det gäller även den lilla röda kivi ljuslyktan. Det är en komplicerad historia att tillverka dem och få fram den röda färgen eftersom den består av lite guld, därav priset. Jag har retat mig på varför just den röda färgen är så dyr och frågat. Svaret kom snabbt tillbaka så jag fick känslan av att det hade varit många som hade frågat samma sak...

    Den är fin!!!

    SvaraRadera
  3. Förresten, du får byta länk till min blogg. Den leder till min gamla...
    Kramizar/
    Cina

    SvaraRadera
  4. VÄLKOMMEN HEM:) Verkar som att ni har haft det super.... Super fina och mysiga bilder.... Och vilken fin skål:) Ha en fortsatt skön vecka Kram Sanna

    SvaraRadera
  5. Den skålen är jättefin, vill också ha en! Får sätta upp den på min önskelista! Kram

    SvaraRadera