torsdag 17 december 2009

Plötsligt händer det!


Jag har hört någonstans att det är inget bra att dubbla satsen när man kokar knäck!
Men jag tänkte: "va, fasen" det skall väl gå bra!
Sagt och gjort, i över en timme kokade det i grytan utan att något hände. Sen började det bli lagom konsistens allt enligt kulprovet, så då började jag fylla formarna. Visst ser det fint ut i lilla burken men jag kan tala om att de är stenhårda. Men man får väl "suga" de mjuka så skall det väl gå bra. Och nästa år skall jag koka EN sats åt gången, den som sa det där hade nog tyvärr rätt! Det är bråda tider här hemma. Det känns som om vi inte gjort annat än packat de sista två veckorna. Hela vardagsrumsbordet och halva köket är belamrat med saker som skall med till fjällen & tvättmaskinen går för högtryck. Lite omysigt är det här för tillfället. Vi har haft julklappsbyten med kusinerna och med mormor & farmor!
Fixarlistan minskar sakta men säkert. Själv tänkte jag snart hålla kväll om en liten stund, jag skall bara...

5 kommentarer:

  1. Hej på dig!!
    Blev knäcken god? Jag har också försökt att göra dubbel sats men har även kommit till den insikten att det inte går att göra dubbel sats. Men när man ska göra kola går det alldeles utmärkt!!
    Ha en bra vecka i Sälen och hoppas att det öppnas fler liftar än vad det är idag.

    SV: Jag tycker Blogspot är mycket finare. När man surfar runt på olika bloggar så fastnar jag ofta på dem som är Blogspot. Blogg.se är inte så bra på bilder. Jag har försökt att redigera med mina bilder på Blogg.se men har aldrig lyckats att få dem så fina. Sen att hålla på med headern är ett jätte jobb men alla inställningar. Jag tröttnade helt enkelt.
    Kramizar

    SvaraRadera
  2. Knäcken ser riktigt god ut! Har också hört att man bara ska göra en sats i taget, men man måste ju prova! :)
    Är lite avundsjuk på er skidresa, det hade varit mysigt! Kram

    SvaraRadera
  3. Otroligt fin ser knäcken ut iallafall. Låter underbart att få åka iväg på skidsemester. Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Knäcken ser ljuvlig ut!

    Du blev väl inte "knäckt" när ditt dubbel-sats-experiment inte gick som du tänkt dig?

    1 timme...Den som väntar på nåt gott!

    Ha en härlig skidsemester!
    Sköt om er - God Jul!
    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera
  5. sv: Tack! Jag gör bilderna på Piknic just nu. Kostar lite för extra effekter men rätt kul.
    www.piknic.com

    Kram

    SvaraRadera