onsdag 23 december 2009

Lille julafton!

Vaknar och är en anings stel i kroppen. Muskler som legat i träda har fått vakna till liv igen, det känns. Det är inte precis "gå ut med hunden musklerna" som behövs när man åker skidor. I går blåste det rejält på toppen och var mellan 15-20 minusgrader. Hela kroppen är täckt förutom nästippen, men det gick att åka hela dagen och Maria o jag avslutade med en härlig bastu.
Alla killarna stack ner till ett alldeles nyöppnat äventyrsbad, som ligger bara en bit ifrån vår stuga. Det är lite fräckt att de fixar sånt själv, förmodligen bättre utan oss! Sen åt vi spagetti och köttfärssås allehopa vid vårt stor långbord.
Jag har försökt föra över lite bilder med den här minidatorn som jag sitter vid men det vill sig inte riktigt som jag vill så det får bli senare.
I dag verkar det vara lugnare på blåsfronten och det är -11 grader. Vi skall ut och åka så mycket det går och ladda för "Lammet & Grisen" i kväll!
Ha en skön lillejulafton!

5 kommentarer:

  1. Åh, det låter så härligt! Är inte sååå avundsjuk!?! Ja ja, jag får väl sluta drömma om den perfekta julen och fortsätta städa och laga julmat.
    Massor av kramisar!!

    SvaraRadera
  2. Lammet och grisen = MUMS!
    Vad bra att det gick att åka trots kylan. Ha en riktigt vit och härlig jul i fjällen.! Här töar det... :)
    Kram Jess

    SvaraRadera
  3. Det låter som Lindvallen i ett nötskal. Blåsigt och kallt men åhhh så roligt!!! Hoppas ni njuter i fulla drag. Hälsa till alla från mig.
    Kramizar/
    Cina

    SvaraRadera
  4. Hej på er i skåne!
    I dag är det julafton, alltd lika svårt att förstå!
    Helena, jess & Cina tack snälla ni för era kära kommentarer. Hoppas ni får det mysigt och glatt i julhelgen!
    Kram från Monica

    SvaraRadera
  5. Hoppas att ni även fick en fin julafton. Kram

    SvaraRadera