fredag 11 december 2009

Smärta, Lucia & juldoft!

Nu är jag hemkommen från sjukgymnasten igen!
I dag känns det faktiskt bättre. Den värsta smärtan har lagt sig, nu är det mer malande värk som finns där hela tiden men som jag kan stå ut med!
- Hur sitter du framför datorn? frågade snälla sjukgymnasten.
- Antagligen som en hösäck!
Så det får bli lite ändringar i vardagen. Jag har ignorerat mina nackspärrar tidigare, denna gången gick smärtan längre ner på ryggen. Nästa gång (visade hon bilder på) kan det gå ut i armarna och det är inget bra.
Så en liten tankeställare har jag allt fått!

I eftermiddag firar min förskola Lucia! Det gör vi utomhus sen några år tillbaka. Då får alla komma som vill, farmödrar och mostrar mfl. Det känns så härligt att kunna bjuda in fler än bara mamma & pappa. För att se små dagisbarn gå lucia är nått av det gulligaste som finns. Sen serverar vi varm korv, mjölk, glögg & nybakta lussebullar som min kollega bakar med de stora barnen. Allt äts i skenet av ett helt gäng lyktor som vi placerat ut överallt!
Ja, ni hör! Och här sitter jag...
Det är riktigt sorgligt, men så blev det i år!

Jag går här och sniffar på en av hyacinterna som slagit ut. En juldoft det är svårt att vara utan!


4 kommentarer:

  1. Vi får försöka klara oss utan dig, men det kommer inte bli lätt, och då menar vi inte själva firandet utan stämningen bli inte densamma utan dig.

    Vi tänker på dig kramar från oss trollkompisar.

    SvaraRadera
  2. Ha,ha vad kul att ha trollkompisar. Jag ser er framför mig med ruffsigt hår, ring i örat, svansar och vårtor på näsan!!!
    Tack snälla ni, jag tänker på er hela tiden. Ha det så kul i em.
    STOR KRAM tillbaka

    SvaraRadera
  3. Vita hyacinter är så fina.
    Du måste absolut tänka på hur du sitter framför datorn. Rak i ryggen och brösta upp dig:-). Kram

    SvaraRadera
  4. Låter som ett mysigt luciafirande, men det blir ju fler år! Krya på dig och njut av dina hyacinter! Kram

    SvaraRadera