torsdag 31 december 2009

Nyårsafton!

I kväll är vi bortbjudna. Fem familjer firar tillsammans, men denna gången är skaran rejält krympt. Våra stora barn vill inte vara med oss längre. Det visste vi ju, att så skulle det bli, men jag tycker ändå att det känns trist att inte Oscar är med i kväll!
Tre killar är kvar hos oss och de roar sig säkert bra, men...
Sen är det en sak till, och det är att alla människor festar ikväll. Tänk om något händer och han behöver skjuts, eftersom han inte skall hålla sig i vår kommun utan en annan, och sen ta sig med buss till Lund och sova där. Ja, hur pjallig får en mamma vara? Vad skulle hända? Han har aldrig hamnat i något trubbel tidigare men jag kan inte låta bli att vara orolig just denna kvällen!

Förberedelser inför kvällen är i princip bara att hoppa i något snyggt och sen ge sig iväg. Mina duktiga motionsvänner drar med mig på gympa kl.12, det är ungefär så det ser ut idag!
Vi har en himla tur med att chelsie inte reagerar alls på alla raketer som skjutits iväg hela veckan. Så det skall säkert gå bra ikväll också.
(här blev det ett inlägg med ordet kväll, i varannan mening)

GOTT SLUT & GOTT NYTT!

Vi hörs säkert i morgon igen, kram till er alla!

2 kommentarer:

  1. Förstår att du är orolig, det kommer jag också att vara. Brukar han inte hamna i trubbel kommer han inte göra det i dag heller. Det finns massor av folk som jobbar idag och är nyktra och kan köra bil, taxi, buss, polis, ambulans (de sista var inte för att skrämma dig utan för att lugna dig, det finns folk som kan hjälp om det behövs).
    Själv ska vi ha gäster men min man har bestämt att det är herrarna som ska stå för maten, så vi får väl dricka vin eller något under tiden :)
    Kram och gott nytt år!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att kvällen blev bra igår och att du inte behövde oroa dig för det stora barnen. Kram

    SvaraRadera