onsdag 2 december 2009

Ännu mer snart helg!

Kom precis hem till ett tomt hus. Det var riktigt skönt!
Anders är på väg hem från Danmark, Gustav tränar och i ärlighetens namn vet jag inte var Oscar är. vi hade bokklubbsmöte i går, det var länge sen sist så det var roligt att se alla. Det var bara Camilla vi saknade. Vi hoppades alla att vi skulle få mysa med lilla Filippa, men det var klurigt att komma iväg för dem. Så vi "surade" över det en stund först innan det gick att börja!!!!
Christina var kvällens värdinna och hon bjöd först på god soppa och sen en smarrig äpplekaka. Det börjar bli dags för en kompletterande receptbok, för maten är precis lika viktig. Som vanligt rann kvällen iväg i en rasande fart, stora & små ämne varvades. Olika åsikter och till slut nytt spännande bokval: Vindens skugga av Carlos Roiz Zafon. En tjock bok som utspelar sig i Barcelona. Trevligt! Jullovet är räddat!

I går tände vi sifferljuset, herregud vad det brann långsamt! De sista siffrorna syns inte men jag tror det kommer att lösa sig automatiskt. Äter inte barnen upp polkagrisarna så gör garanterat jag det!

4 kommentarer:

  1. Så häftigt med polkagrisar i adventsljusstaken... Nu börjar det närma sig helg för dej.... hoppas att du får en supermysig fredag:) Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Mysigt med bokträff, jag tycker ni ska skriva en receptbok. :)
    Gillar polkagrisarna i ljusstaken!
    Praktikanten kom 9.30!

    SvaraRadera
  3. Tack, tack då var nästa års adventsljusstake fixad. Så coolt, jag älskar polkisar, inte att äta men som dekoration. Jag har en fin burk i köket med just polkisar. Ha en mysig kväll:)

    SvaraRadera
  4. Visst är det skönt att få en liten stund för sig själv. Vilken grej, så häftigt med polkagrisar i adventsljusstaken.

    SvaraRadera