tisdag 29 december 2009

Ledighet!

I dag skall jag gå och pula lite här hemma. Chelsie skall iväg på trimning. Jag måste krypa upp i soffan med Åsa Larssons "Tills dess vrede upphör" som jag började läsa i går kväll och har svårt att släppa. Sen är det lite fix & don till ikväll då mina systrar kommer hit med sina familjer.
Det blir Kyckling och pastaröra, så långt ifrån julmat det går att komma.
Det är så skönt med dagar då det som skall göras kan skötas i ett lugnt tempo utan stress.
Det är också så att en bomb har slagit ner i lillebrors rum, så det är tur för honom att jag har min snälla dag i dag, för han kan verkligen behöva lite hjälp där inne!
Ha en bra dag!

4 kommentarer:

  1. Jag läste klart den boken igår. Den var riktigt bra. Har nu satt tänderna i Karin Wahlbergs Matthandlare Olssons död. I natt hade vi 19 gr kallt och nu är här 14. Det känns faktiskt även här inne. Vi får elda förfullt. Måste berätta.... Måns och jag såg på br Lejonhjärta på juldagen, plötsligt säger han nu vet jag vem Jonatan är lik, det är ju Monica eller hur mamma. Hum han är ju snäll iallafall. På tal om städning, det kan vara skönt att röja ordentligt ibland. Kramar till er alla. :) Kristina

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt med en ledig dag. Jag jobbar idag och imorgon. Sedan har jag ledigt till nästa torsdag. Gott. kramar

    SvaraRadera
  3. Är också ledig och håller på med samma bok som du, den är bra, jag hittar bara inte tid att sätta mig ner och läsa. Har för många projekt i gång! Kram
    Haha, tror inte jag håller med Måns, tycker du är mycket snyggare än Jonathan Lejonhjärta! :D (Barn är underbara!)

    SvaraRadera
  4. Kristina! Ha, ha ja, den tackar man för just den liknelsen har jag aldrig hört för.
    Jag brukar få höra att jag är väldigt lik Mat Tina allt som oftast. Så ofta faktiskt att jag börjar att tröttna!
    Men den är kanske bättre än Jonathan i Bröderna Lejonhjärta.
    Det var i alla fall kärt att bli tänkt på där långt bort i skogen. Hälsa lille Måns så gott!
    Stor kram från Monica

    SvaraRadera