söndag 13 december 2009

Lucia!


Grattis på Luciadagen...
Inga små lintottar går Lucia för oss längre. Den yngste fd. lintotten är snart 13 år och 174cm. lång!!!
Så jag tänder mina små lucia & stjärngossefigurer istället.
Det går bra det med.
Gårkvällen var full av planering inför den stundande skidresan. Tre familjer i ett hus, det kommer att bli härligt rörigt. Lätt och smidigt fick vi ihop och fördelade alla uppgifter mellan oss. En familj åt gången har kökstjänsten inkl. disk. Så kan de andra bara ta det lugnt och så är inte alla och rör i grytorna samtidigt. Det är perfekt!
En kväll är bokad på "Lammet & Grisen" som är världens (!)
Godaste restaurang med tre olika buffer. Ett måste!
Ja, det skall bli riktigt roligt att fira jul så här!

Dagen i dag bjuder på lite julshopping med avslutning hos svärmor och en god middag hos henne.
Ha en skön Lucia dag!

3 kommentarer:

  1. Jag är så glad att jag har hittat din mysiga blogg. Jag önskar dig och din familj en riktigt härlig Luciadag. Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det är bättre med dej:) Skönt att ni har planerat inför skidresan.... Du var saknad i fredags på lucia.... Ha en mysig luciadag Kram Kram

    SvaraRadera
  3. Sälen, härligt! Man får absolut inte missa Lammet och grisen, så gott!!!
    Vi gör som ni med maten, perfekt uppdelning. :)

    SvaraRadera