torsdag 11 mars 2010

Torsdag eftermiddag!

Det knastrar under inneskorna när jag går i hallen och toalettens spegel har varit mer gnistrande,
kylen gapar halvtom och tvätthögen är gigantisk!
Men
- jag har minsann jobbat i dag
- jag har varit positiv
- jag har beställt nya böcker
- jag har fikat på tigerkaka (glömde visst kaffet)
- jag har vilat
- jag har skrivit ner en lång lista på allt jag måste göra i morgon!

Det låter bra, inte kan man göra allt på en dag!? Det finns en morgondag också och den ser ut att bli en aningens hektisk, men om jag börjar med att köpa blommor och handla god mat till kvällen så går säkert städningen som en dans sen...

I gårkväll tog jag en chansning och följde med till bokklubben. Tänkte att går det inte så får jag väl gå hem igen. Men som vanligt rusar tiden iväg, vi äter gott, pratar och diskuterar och vips har en hel kväll gått. Skönt också att få piffa till sig lite vilket jag inte gjort sen i lördags,
den gråa ansiktsfärgen hade nästan blivit en vana när jag tittat mig i spegeln.
Vi betygsbedömde Svinhugg av Marianne Cedervall och den fick 4/5 av oss alla sex.
Lättläst, underhållande och lite finurlig så läs den!
Nästa val blev: Syndafall i Wilmslow av David Lagerkrantz. Nog ingen bok jag själv skulle valt just därför skall det bli spännande om den är någonting för mig ändå!

Ni anar inte hur glad jag är att vara på benen igen, kunna gå till mitt jobb och ha kraft att tänka på vad jag skall göra i morgon.
I morgon är det dessutom fredag så jag måste nog brista ut i ett Fylkingskt: ÄNTLIGEN!

4 kommentarer:

  1. Härligt att du är på benen igen.

    En sådan bok-klubb skulle jag vilja vara med på. Synd att du inte bor i Göteborg.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att du är friskt igen!
    Ska lägga ditt boktips på minnet! :)

    SvaraRadera
  3. Vi läste oxå Svinhugg i vår cirkel - funderar verkligen om det där med tankarna fungerar så bra så det vore värt att testa;-))
    Skönt att du känner dig piggare!

    SvaraRadera
  4. Halloj vännen,
    skönt att du är frisk igen! Det blir en himla massa "att göra saker" som
    samlas på hög under en vecka... Visst känns det bättre när man går göra listor :)
    vad mysigt med en bokklubb, skulle jag också vilja ha.

    hoppas du får en mysig helg!
    Kram Jessica

    SvaraRadera