måndag 22 mars 2010

Fenomenet vitrinskåp!















Dagens inredningstidning visar tydligt att nu väller de in från alla håll, vitrinskåpen!
De ser inte ut som förr, som mammas & pappas full med prydnadssaker och små glasfigurer.
Gärna i teak var de också, inte så höga och med små glasdörrar. Nä, det är inte så de ser ut längre.
Men vitrinskåp klingar inte bra, man vill inte ha ett vitrinskåp!

Men var jag än vänder mig så står de där och nu är de robusta, vita (favoritfärgen ni minns...)
och de ser helt annorlunda ut, men fortfarande: vitrinskåp!
De är inte heller fulla med "skröffs" utan av bruksföremål glas, tallrikar, skålar och små korgar med ljus t.ex. Ju mer jag ser dem ju mer vänjer ögat sig och nu börjar jag tycka de är både dekorativa & praktiska (bra kombination)
Det är namnet jag hakat upp mig på, jag gillar det inte alls!

Själva skåpet (med glasdörrar = bättre namn) har jag redan hittat en bra plats till och jag vet vad jag skall fylla det med. Nu skall jag bara ut i möbeldjungeln och hitta det rätta!
Men det är ett kärt besvär!


4 kommentarer:

  1. Håller med dig att det hemska namnet kan man inte uttala , dör då får man kli. Måste erkänna att den där var skitsnyggt skåp med glas :-) Kram

    SvaraRadera
  2. Lycka till med letandet.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Är mannen med på banan nu?

    SV: Bilderna kommer att komma in på Carinas Skafferi. Du får gå in där och titta. När jag kom hem så hade Emma redan packat upp all mat och satt in i kylen. Jag hade tänkt att fotografera allt innan jag satte in det men så blev det inte.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Alltså, jag lyckas aldrig hitta det jag vill ha när jag väl bestämt mig. Hoppas du har bättre tur.

    SvaraRadera