söndag 14 mars 2010

Liten lek!


Hur lång tid tar det att bädda sängarna?
- Inte särskilt lång tid eller hur!
Ändå verkar det som det är ett oöverstigligt berg för herrarna i min familj.
För mig känns det som att hela huset är stökigt när sängarna är obäddade. Grabbarnas har jag nästan gett upp hoppet om men våra egna sängar bäddas varje dag.
Längst fram i kuddhögen ligger en liten kudde från IKEA, (de andra kommer från ILVA)
den har en orange färg på ena sidan och en ljusbeige på andra sidan.
Så när Anders bäddar väljer han ena sidan och när jag bäddar vill jag såklart ha den andra sidan upp. Det är väl klockrent typiskt!
Vilken sida är då min favoritsida tro?

3 kommentarer:

  1. Jag håller med dig. Sängar ska bäddas - annars ser det helrörigt ut.
    Nu till din lilla lek (du é för rolig!)
    Jag tror att du föredrar den vita sidan.
    Rätt eller?
    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera
  2. Du bäddar med den vita sidan upp!
    Här bäddas bara sängarna när vi ska ha gäster eller till helgen...
    Innan bäddade jag alla sängar varje dag, men har gett upp...
    kram

    SvaraRadera
  3. Våra sängar bäddas varje dag. Ibland bäddar jag, ibland P. Är det han som har bäddat fixar jag alltid till det lite efteråt......
    Typiskt eller? Jag tycker också att det ser stökigt ut om sängarna inte är bäddade. Barnen suckar och slänger på täcket för mammas skull.
    Såklart väljer du den vita sidan på kudden:)
    Önskar jag hade en så fin magnolia som er, det är ett vårtecken om nått. Kram :)

    SvaraRadera