lördag 20 mars 2010

Planeringsmöte!





Champagnen smakade ljuvligt i gårkväll. Vi åt först räkor och havskräftor och sen laxmousse inrullad i rödspättafile som ugnsstektes i vitt vin. Mumsens alltihop!

På fredag bär det iväg, så vi gjorde upp ett dagsprogram på det vi vill hitta på.
Jag gillar att ha ett schema att följa innan man åker iväg någonstans. När man sen är iväg älskar jag omplaneringar, för det blir aldrig så som man har tänkt och då måste man lätt kunna ändra sig.
Anders och jag är precis likadana på den punkten, vi är bra på snabba byten.
Det som inte är förhandlingsbart är en inredningsaffär som heter ABC carpet & homes som vi var i förra gången vi var i New York. (bilden på utsidan av affären är hämtad från nätet)
som ligger på Brodway, en mycket inspirerande affär. Som en inredare i "äntligen hemma" berättade om i ett av programmen. Han sa: - skall ni till New York får ni inte missa den affären, den är absolut värd ett besök, och han hade rätt!

Listan på aktiviteter blev lång, så vi får se vad vi hinner och mäktar med. Shopping står överst på listan om grabbarna får välja och jag är ju inte främmande på det området heller!
I går var det +20° på vårt resmål och det kan man ju också stå ut med!
Japp, det blir nog bra det här!

3 kommentarer:

  1. Åh, vad jag avundas er! Hoppas ni får en riktigt skön semester "over there". Jag och Filippa går här hemma och letar vårtecken i rabatterna varje dag.

    Ha en riktigt skön lördag och en vecka med fjärilar i magen kan jag tro...

    Camilla

    SvaraRadera
  2. Hej vännen, förstår att ni går och väntar nu! Åh vad härligt!
    Vi är på väg mot snön, har "bara" 28 mil kvar nu ;)

    kul att du vill vara med i utlottningen! Jag skulle vilja ha dn sån skål själv också :)

    Använder du mineralsminket från ID bare? Det är halva priset på det i Usa, bara ett tips...

    Må gott
    kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Det kommer att bli en superduper resa. NY måste jag komma till en dag. Kram

    SvaraRadera