tisdag 23 mars 2010

Tjejkväll!

Under tiden som mina grabbar var inne på Malmö Arena och såg MFF slå Örebro med 3 - 0.
Tjoho!!!!
Så har jag tillsammans med två arbetskamrater varit på "tjejkväll"
Vilket i detta fallet betyder visning av kläder, sjalar och silversmycke. Mingel, god mat, ett glas vin och utlottning av diverse små saker som visades upp.
Eftersom jag i vanlig ordning inte vann någonting fick jag försöka vara glad ändå, vilket jag tycker att jag lyckades med över förväntan....
Vi hade jättetrevligt och beslöt raskt och lätt att vi skall boka in en heldag hos silversmeden för att lära oss grunderna i just silversmide!
Det har jag länge tänkt på, att det hade varit roligt att se om det är någonting för mig.
Och här var en öppning. Ja, t.o.m Efva Attling måste ju ha börjat från grunden en gång och nu verkar det vara min tur. Tänk om det är ett "Monica Tullberg smycke" alla vill ha i framtiden??
Ha, ha vem vet? Spännande, spännande!
Kul med tjejkväll är det i alla fall men nu är det rätt i säng, sov gott!

2 kommentarer:

  1. Underbart med tjejträffar. Den lilla extra kryddan i vardagen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hade helt klart valt den aktivitet du valde ;-))

    Sen när det handlar om att barnen "drar iväg" så är det så att grabben är 22 år och jag tyckte verkligen det var dags att han lämnade oss för att stå på egna ben. Det är lite som inför en förlossning - även om man vet att det gör ont vill man bara ha ut barnet och inte traska runt som en elefant längre;-))

    Men det är möjligt att det känns annorlunda när sista grabben ger sig av!

    SvaraRadera