torsdag 4 mars 2010

Sol & Dans!

Allting blir mycket lättare när solen skiner. Det skall t.o.m. bli "kul" att ta tag i städningen om en liten stund...
Sen är det dags för Afrodans i kväll. Vi skall dansa till Soryba Tourays trumslag, mästertrummaren som det står i kursbladet. Det skall bli superkul och jag skrattar för mig själv när jag sitter här för jag känner på mig att det kommer att bli väldigt mycket fniss i kväll när vi skall möta den karismatiske Max Soumah och följa hans dansrörelser.
Själv är jag inte den smidige typen, är det någon dans som skulle passa mig är det nog Tango egentligen. Jag har tänkt många gånger att det skulle vara roligt att lära sig tango ordentligt, och någon gång skall jag göra det, men nu är det fokus på det Afrikanska först.
Jag får berätta mer sedan. Dags att städa!

4 kommentarer:

  1. Ska du gå här i byn, jag har anmält mig till nybörjarkursen men kan inte komma i kväll.

    SvaraRadera
  2. Måste ju villigt erkänna att jag gärna skulle vilja vara en fluga på väggen och kolla in detta. Ha det så jätteskoj. Kram

    SvaraRadera
  3. Få höra vad du tyckte sen! Jag säger som du, det är nog ingenting för mig, men vem vet? Man måste ju prova i alla fall!
    Lycka till och kram

    SvaraRadera
  4. Jaha, då har vi provat på detta Monica. Jag har svårt för att se mig fortsätta. Jag tyckte det var svårt och svåra takter. Det tål att tänkas på om det ska bli en fortsättning. Tack för idag!
    Kram

    SvaraRadera