söndag 21 mars 2010

Dop!



Anders kusinbarn döptes i dag i kyrkan på Bosjökloster.
Dop är glädje även om mina tårar rinner för varje vackert ord som sägs. Och inte blir det bättre av att Anders tre flickkusiner sjunger så fint om små barns liv här på jorden.
Det är förfärligt rörande!
Jag skulle kunna tänka mig att gifta om mig (med samme man dock) för att få höra Annika, Karin & Elna sjunga på mitt bröllop. För deras sång går rätt in i hjärtat!

Men det var lille Edwards dag i dag och han var så lugn och förnöjd, förmodligen helt ovetande om vilket ståhej det var runt omkring honom.
Vi bjöds på jättegod lunch och vi åkte hem helt förnöjda vi med!

5 kommentarer:

  1. Bjuder du på en bild av sönerna idag? Snygga grabbar!
    Det är något speciellt med dop och bröllop - sång därtill gör att tårarna börjar droppa-♥-

    SvaraRadera
  2. Dop är en jätte mysig tillställning!
    Du, nu är du kortast i familjen...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Håller helt klart med dig. Mina tårar kommer ocså när någon sjunger vackert. Så fina ni är på bilden. Vårig kjol och super fin blus, alltså kjolen var också fin.....
    Mysig inbjudan! Ha en bra vecka och hoppas att Anders och Gustav håller sig friska. När åker ni? Ha det toppen om vi inte hörs. Kram Kristina:)

    SvaraRadera
  4. SV: Det var min tanke. Det gäller att vara lite smart när det gäller planeringen. Vi får se vad som händer om några år - vem vet - ett barkök kanske...
    Sov gott!

    SvaraRadera
  5. Både dop och bröllop är två fantastiskt vackra tillfällen att få dela med nära och kära.

    Kram

    SvaraRadera