måndag 15 mars 2010

Näste man ner för räkning!

Då är det Oscars tur att vara sjuk, ont i halsen, huvudet och feber.
Skall resten av familjen bli sjuka tycker jag de kan bli det nu, så att vi är pigga igen till den 26/3 då vi åker på semester.
Jag brukar aldrig oroa mig över att vi skall vara sjuka för det är vi sällan i vår familj, så det brukar inte finnas med på listan av orosmoment.
T.o.m nu när jag sitter här och hostar som om jag rökt i hundra år låtsas jag att jag mår bra, för jag har ju inte feber..... det har jag inte haft på över tjugo år så den måttstocken kan jag inte använda mig av.
I dag när jag var på apoteket för Oscars räkning köpte jag en ny febertermometer. Kanske är den gamla för gammal helt enkelt.
Nu kanske jag äntligen kan ringa till jobbet en enda gång och säga: Tyvärr, jag kan inte komma i dag för jag har feber!!!!! Det är på något vis mer accepterat än att bara säga som jag får göra
d.v.s: Jag mår inte bra!
Det är så diffust och "på låtsas" som om jag hittar på.
Därför biter jag för det mesta ihop och går iväg till mitt kära jobb.
Nu är jag rätt nöjd med att klara mig från de flesta influenser m.m. tro för all del inget annat, att vara hemma och vara sjuk är verkligen ingen "hit"
Men nu är det mest synd om stackars Oscar som jag smittat och flickvännen, som också fått sig en släng (skyldig)
Anders och Gustav har inga riktiga känningar än så länge och jag vill naturligtvis inte att de skall bli sjuka, men skall de bli smittade är det läge NU så att det hinner gå över innan den 26/3 som sagt!
Oscar har varit och tagit halsprov i dag, det visade på virus så nu är det bara att hålla sig lugn och vila bort eländet!

5 kommentarer:

  1. Nej, ingen sjukdom inför semestern!
    Krya på sonen och flickvännen! :)
    Kram
    Håller med att feber är ett mer giltigt skäl för att stanna hemma!
    Jessica/ Maison Grey

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni som är sjuka blir friska och att ni som inte är sjuka håller er friska så att Amerikaresan blir bra.
    Du kan ju alltid spä på med smittorisken om du tycker att du inte har "giltiga" skäl att stanna hemma om du inte har feber och ändå mår kasst. På mitt jobb har vi begreppet "sjuknärvaro" och det är inte kul att vara nära de som egentligen skulle vara hemma.
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  3. Hej Christina!
    Håller med dig om "sjuknärvaro"
    Där skulle man behöva nån slags "frisktermometer" för att kolla av när det är okej att gå till jobbet. Ett inte alltid lätt beslut.
    Lägesrappor på tisdagkvällen: Oscar sjuk, jag bättre, Anders & Gustav friska.
    Håll tummarna!
    Kram Monica

    SvaraRadera
  4. Hoppas att ni klarar er. Själv har jag legat däckat hela dagen igår. URK!

    SvaraRadera