söndag 13 september 2009

Ut med det gamla...

...och in med det nya! Hela dagen har gått åt till att städa i min garderob. Varje klädesplagg har granskats. För stort och för smått har åkt ut! T.o.m. skor och ett gäng väskor har jag sagt hej då till. Lite tufft har det varit men nu är det så fint, så fint! Allting hänger med en aningens luft mellan galgarna. Jag har lovat mig själv, för femtielfte gången, att f.om. nu är det kvalitet som gäller. Inget "bra att ha plagg" får följa med mig hem bara för att det är BILLIGT! Efter en sån här dag är jag jättesugen på att handla mera. Jag har redan skrivit en lång lista (jag älskar att skriva listor) på en massa saker jag måste ha i min garderob. Kläder som varje kvinna i min ålder bör äga helt enkelt. Och jag ligger duktigt back på den listan, så jag har lite att stå i framöver. Det ser jag fram emot!


5 kommentarer:

  1. Skönt med garderobs städning! Men ofta är det så att det som man själv tycker är gammalt och tråkigt är som nytt för en annnan. Kankse något som du vill skänka (om du inte redan har slängt det). Det börjar bli lite tomt i garderoben, mycket är för stort. Jag trodde i min enfald att toppar kan man ha ett tag men det är inte fint när det är alldeles för stort.
    Kram/Cina

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Här är en till som som är hugad på begagnat!

    Har du gått kurs hos Cina? Hon är en mästare på att rensa och sortera!
    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera
  3. Hej Monica
    Vilken jättefin blogg du har! Jag blev väldigt inspirerad av ditt inlägg ovan, när jag kommer hem ska jag rensa järnet. Det som man inte använt senaste året kommer man väl inte använda igen, eller?

    Kram kram
    Annika

    SvaraRadera
  4. Hej alla vänner!
    Vad kul Annika att du hittat hit! Hoppas din garderob har blivit lös & ledig. Det värsta är som sagt, suget efter nytt! Kul men dyrt nöje!

    Cina & Nettan!
    Jag fyllde en låda och satte texten: "Behövs jag?" på den. Kom gärna och titta när ni har vägarna förbi!
    Kram på er alla!
    Monica

    SvaraRadera
  5. Tusen tack min vän!
    Kommer inom en sväng i helgen och då får man kanske se Annas vackra flickor.
    Kram/Cina

    SvaraRadera