lördag 26 september 2009

Övning!

Chelsie ville inte alls vara duktig i dag på hundkursen. Hon bara gick och nosade och lyssnade inte. Grrr, matte blev sur! Nästa lördag blir det Anders som får gå iväg med henne för jag åker minsann till Barcelona på torsdag och kommer hem sent på söndagkväll! Det är en kombinerad arbets/nöjes resa med jobbet! Jag har aldrig varit i Barcelona så det skall bli väldigt spännande!
Denna kvällen såg jag fram emot att kura in mig i soffan efter en god middag, för jag har varit borta VARJE kväll denna veckan. Middagen blev visserligen hur god som helst, vi började med lite tappas-plock (lite övning till helgen) sen gjorde vi en gammal hederlig inbakad oxfile med vitlöksost och öppnade ett riktigt gott mustigt rödvin! Sen försvann Gustav sin vana trogen bort till en kompis och Oscar har åkt till Åkarp på fest tillsammans med tre kompisar.
Det är alltså nu den där "braiga" filmen skall börja. Anders & jag skall ligga i varsin soffa, smutta i oss det sista i flaskan och ha det gott. Så är det mest skit på TV:n. Man behöver ju inte ligga där så klart, men jag hade ju sett fram emot det.
Så nu sitter jag här istället en stund. Anders tittar på Zlatan. Det hade varit fint att göra det när vi är i Barcelona, men än så länge ligger nästa helgs match på söndagen och då åker vi hem!
Jag får väl gå tillbaka till soffan och kolla på Zlatan nu i stället! Han är ju trots allt kul att titta på!

2 kommentarer:

  1. Så härligt att få åka till Barcelona. Jag har heller inte varit där. Hoppas ni får det toppen trevligt. Kram Kristina.

    SvaraRadera
  2. Barcelona med jobbet!! Låter trevligt! Vi gör aldrig något sådant på mitt jobb. Man kanske ska byta bransh??
    Ha det så trevlig!
    Kram/
    Cina

    SvaraRadera