tisdag 8 september 2009

Möten!

Andra dagen i rad som jag knappt hinner hem från jobbet förrän det är iväg på möte igen. Likadant blir det i morgon, då är det föräldramöte på Polhem. Allt går, men jag gillar inte när det blir för mycket på kvällarna. Jag måste hinna ta det lugnt och pula med mina grejer som jag vill pula med, och jag vill hämta Oscar från träningen efter en lång dag, gå ut med Chelsan i lugn och ro, byta några ord med barnen och ta en titt på TV innan jag lägger mig! Jag har inget emot ett kvällsmöte då & då men helst inte tre kvällar i rad!!! Just nu kommer jag från ett personalmöte. Vi hade många punkter att gå igenom, tonerna går bitvis höga. Vi är många med starka åsikter, vilket gör vår arbetsplats till det kreativa stället som jag gillar. Två medarbetare hade varsin ide på positiv personalförstärkning! Vi bestämde att vi skall prova båda metoderna nu ett tag framöver. Det är som med barnen, fokusera på det positiva så förstärks det, och det negativa minskar. Vi är redan duktiga på att berömma varandra men vi kan alltid bli bättre! Spännande, spännande!
En bra start är naturligtvis att jag ingår i ett arbetslag där alla omedelbart nappar på iden.
Det är härligt!
Nu skall jag sätta mig i soffan och ha ett litet möte med min man om hur vi ska styra upp morgondagen, med träningar, körning till Polhem, vem går ut med Chelsie mm.
Det löser sig säkert, det brukar det göra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar