torsdag 17 september 2009

Nya tag!




















I morgon börjar Oscar på samhällsprogrammet! När syo fick klart för sig hur Oscar mådde och var problemet låg, sa hon bara: "det här löser vi, så här kan han ju inte ha det!" (jag tror nog att jag är lite kär i "syo") Efter det har allt gått i hundranitti, kanske för snabbt. Oscar är lättad och glad men kanske inte riktigt förberedd på reaktionerna i sin nuvarande klass. Det var ledsamt att säga hej då, redan dagen efter beslutet, men naturligtvis lika bra. -"är du nu riktigt säker på att det är detta du vill" frågade syo! En svår fråga när man är 16 år! Men han svarade JA! Så hoppas det blir bra med de nya klasskamraterna och de bitvis nya ämnena. Han skall bl.a läsa Danska, kul tycker jag. Kanske jag äntligen kan lära mig femohalvfems & halvfjärs!!! Han är lite nervös inför morgondagen och har pratat med kuratorn som gett honom lite tips på hur man närmar sig sin nya klass! Jag måsta säga att det känns fantastiskt med all hjälp och förståelse han fått. Det värmer oss alla! Hoppas nu detta blir bra också, jag är nog lite nervös jag med!

Nu i kväll har jag varit och handlat, en massa god mat och gotter till helgen med tjejerna!
Lite får man fjäska så att ryktet om snälla moster kvarstår. Fast jag tror nog att det är Chelsie, snarare än jag, som är den mest populära i vårt hus numera!
Bilder på Chelsan måste jag ha med lite då o då, så är det bara!


1 kommentar:

  1. Jag hade nog också blivit lite kär i syo. Hoppas allt ordnar sig, det är jobbigt när det gnager i mammahjärtat. Kul att höra att skolan ställer upp även för våra "stora" barn. Kram till er alla, ha en underbar kusinhelg kära lilla moster./Kristina :)

    SvaraRadera