torsdag 24 september 2009

Lite av varje!
















Äntligen har vi en "bra-att-ha-låda" i köket. Allt småplock man inte vet var man skall lägga, hamnar i den lådan. Man kan bara fösa ner det från bänken, för ordningen är helt ovesäntlig! Det är bara min "mätare" som skall ligga på sin plats när jag behöver mäta något! När den inte ligger där jag la den senast blir jag smått tokig. Nu har jag gått och köpt mig en lite mer kvinnligt designad 3-meters "mätare" som jag hoppas jag får ha ifred!

Anders & jag smet iväg på bio i kväll. Man får passa på när grabbarna inte har någon träning. Vi såg: Flickan som lekte med elden! Den var skitbra! Lisbeth Salander är bara klockren. Nu är man bra sugen på sista filmen. Det skall bli kul att se om de får ihop slutet lika bra som i boken. Jag är glad att jag läste böckerna innan den värsta hysterin började. Jag kommer ihåg att vi satt på en middag och diskuterade olika böcker och jag hade precis snöat in på Camilla Läckberg. -Ja, de är bra. sa en kille, men Milleniumböckerna är något helt annat. Ja,ja sa jag. Men jag tänkte: det tror jag inte alls på för Läckberg är så himmmmla bra! Det visade sig att jag hade fel och han hade rätt! Salander trollband mig fullständigt!

Oscar sa nu i kväll: Nu trivs jag riktigt bra i skolan, jag tom. längtar dit!
Så då är allting som det skall va! Skönt!


1 kommentar:

  1. Perfekt med en "skräp" låda. Det ligger alltid en massa saker som bara ligger där och då "föser" man bara ner det i lådan. Vi har varsin i byrån i hallen. Bästa idé jag haft!!!

    SvaraRadera