fredag 11 september 2009

Böcker!


Jag har en härlig samling receptböcker som jag läser som skönlitteratur! När livet känns enahanda blir det ofta en ny matbok som förgyller livet ett tag. Favoriter är Monica Ahlberg och Nigella! De skriver så inspirerande och recepten är lätta att följa för en sån som mig, som gillar det okomplicerade! Det är dessutom snyggt med böcker. Receptböckerna får lov att vara i vardagsrummet, de är jag rädd om! Alla "pocketarna" har sin plats i hallen. De är jag inte så noga med. De skall läsas, lånas ut, markeras sidor och spillas en och annan smula i. Det bryr jag mig inte om. När de inte hänger ihop längre slänger jag dem. Sån är jag! Senaste tiden har jag tappat gnistan lite i mitt läsande. Tre böcker har jag påbörjat och känt: "gud va tråkig", så då har jag slutat. Är det böckerna eller jag? Ingen aning, men man är väl inte alltid världens roligaste själv! Bokklubbsmötet närmar sig, så nu MÅSTE jag läsa den boken som är bestämd. Den är förfärligt sorglig och tragisk men jag skall igenom den!!! Efter den tänker jag välja en med humor, innehåll kvittar, bara jag får skratta lite!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar