tisdag 22 september 2009

Höstlöfte!

Vi har länge pratat om, Anders & jag, att vi skulle kanske ta tag i det här med motionen! Varken han eller jag är särskilt flitiga på det området längre. Jag tar mina promenader, men jag får sällan upp flåset. Ryggen skulle behöva stärkas, magen kunde vara fastare ja, låren och armarna också för den delen. Jag gillar friskis & svettis men det blir inte av. I dag jobbade Anders hemifrån och jag slutade tidigt. - "Nu kör jag bort till Rehab och kollar på möjligheterna där" sa Anders, och kom hem en stund senare med broschyr och en stor vetelängd!!!
På med kaffet, och medans vi fikade kom vi överens om hur duktiga vi skall vara denna hösten. Vi börjar med varsitt "prova på kort" i en månad. I det ingår en personlig tränare första gången som visar övningar efter önskemål. Sen kan man träna hur mycket som helst i gymmet! Jag vet inte om jag tycket det är kul att gymma, därför är det bra med "prova på"! Öppettiderna är långa, och många så det skall inte vara några problem att hinna med, vilket är en förutsättning för att det skall bli av. Det ska också bli kul att ha en aktivitet tillsammans, då kan vi peppa varandra när det känns segt för någon av oss!
Första lediga coach tiden var inte förrän i början på Oktober, så lilla jag hinner vänja mig vid tanken. Men det känns himmla kul!

Nu tänkte jag gå och piffa till mig en smula för jag blir hämtad strax efter kl. 18. Det är bokklubbsträff igen. I kväll bär det av till Cecilia i Lund.
- vad tyckte de andra om boken vi läst?
- vilken blir nästa?
-vad har hänt sen sist?
- vad blir vi bjudna på för gott? (jag tog bara en liten bit vetebröd till kaffet tidigare...)
Mot badrummet!


1 kommentar:

  1. Hej Monica!

    Vilken rolig kombination: motionsplanering och vetelängd!! Hi!

    Jag kan verkligen rekommendera att träna ihop med sin partner!
    Jag och Stewe har tränat Box i ca.2 år. Det är hel-toppen!

    lycka till med era planer!
    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera