måndag 28 mars 2011

Vanlig måndag!

Nu kommer det fina med sommartiden,
ljuset på kvällen.
Livet känns inte så tungt längre, jag känner mig redan piggare och har fått lust med både det ena och det andra. Det gäller att passa på för på onsdagkväll sitter jag här med handen i bandage och nog ganska mycket smärta så då blir det inte mycket gjort på ett tag.
Mer än att planera för det som skall bli gjort...

I dag har jag inte mycket spännande att komma med.
En helt vanlig måndag med jobb
tvätt
promenader med Chelsie
skjuts till träning
Klippt Gustav
haft ett skönt fotbad.
Sitter just nu och njuter av en mugg kaffe och mina utslagna pingstliljor. Längtar efter påsken och att börja styra upp hur vi skall ha det på terassen i sommar.
Ja, ja det är ett tag till men herregud vad skönt det skall bli!

9 kommentarer:

  1. Oj, är det nu på onsdag! Hoppas att allt går bra och att du slipper för mycket smärta.
    Vad fint du har gjort det med blommorna.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med dej....man längtar rejält tills man kan vara ute och njuta på uteplatserna! Låter som en bra eftermiddag...här har jag försökt komma ner i botten på tvättunnan, en riktig bedrift vill jag lova=) Läste om din operation, skönt att få den gjord och bli bra i handen....
    Fina blommor också, man blir glad av blommor och av de allt mer ljusare kvällarna!
    Kram vännen!
    tina

    SvaraRadera
  3. Redan på onsdag, det fattade inte jag. Då får jag stå för fika fixet och du för pratet en tid fram över :)
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Tycker det är mysigt att planera också! Jag har också börjat planer hur vi ska ha det i trädgården. Tusenlapparna flyger i väg...;)
    kram

    SvaraRadera
  5. Ja, visst är det härligt med ljuset!
    Helt plötsligt finner man sig själv med att hålla på och fixa och dona kvällen lång. För ett tag sen var det helt omöjligt, det enda man orkade då var att gå och lägga sig i soffan.
    Tur det är ljusare tider nu:))

    SvaraRadera
  6. Jättefina bilder! Har varit härligt väder de senaste dagarna så man har verkligen laddat batterierna.

    SvaraRadera
  7. Ja visst ska det. Att sitta och drömma sig bort en stund är inte helt fel. :)

    kram kära du!

    SvaraRadera
  8. Fint litet bildcollage på fin liten blomma!
    Jo, visst är det skönt med ljuset! Saknar dock värmen ännu. (Har ett riktigt surt inlägg i dag. Häxan surtant har visst inte lämnat mig riktigt ännu... :-)
    Skönt att operationen blir gjord. Hoppas att du snabbt känner dig bättre sedan, så att du kan hålla på och fixa och greja fram i vår! Mycket att se fram emot nu, och då vill man inte ha några begränsningar i form av händer (eller hälar) som trilskas...

    Kramar från mig! // AH

    SvaraRadera
  9. Ja, visst är det underbart med ljuset. Här har vintern kommit tillbaka men ljuset kan de inte ta från oss.... Jag håller tummarna för Dig på onsdag när du ska operera handen. Kram.

    SvaraRadera