söndag 20 mars 2011

Fotboll och utmaning!

Solglasögon på i dag - är det våren?

Tre fotbolls matcher har vi klarat av i helgen.
Oscar med A-laget i går, Gustav i DM i dag och Oscar igen nu i eftermiddag i en benknäckarmatch med J-laget mot ett Malmö-lag (vars killar blev utvisade en efter en) LBK vann med 19-0... ett resultat som talar för sig själv.

Cina har skickat mig en utmaning - TACK kära du.
Åtta sanningar om mig själv skall jag förmedla - inte lätt men jag gör ett försök.

1. Extremt morgonpigg & kvällstrött
2. Hittar inte i min egen ficka
3. Pendlar mellan att vara väldigt observant mot min omgivning och att
dagdrömma så att jag varken ser eller hör.
4. Ogillar när man kallar barn för ungar
5. Är i stort sett nöjd med mitt utseende men slanka, snygga ben är att önska
6. Skulle inte bli ledsen om vi vann en herrans massa pengar så att jag kunde prova hur det var att "jobba" som hemmafru några år
7. Mitt drömresmål är New York - har besökt stan två gånger och är fullständigt förälskad
8. Tröstshoppar (fast bara inom min budget - någon ordning får det vara)

Nu skickar jag vidare utmaningen till:

Dagens undran:
Vi har fyra årstider.
Det är ju tjusningen med att bo i Sverige.
Hur kommer det sig då att VINTERN upptar halva året och att VÅREN, SOMMAREN och HÖSTEN får trängas på den andra halvan?

Hur tjusigt är det?

11 kommentarer:

  1. Det sägs att pengar inte gör en lycklig - men nog skulle det underlätta?

    SvaraRadera
  2. Eller så är de andra årstiderna bara kallare än vi tror...;)

    SvaraRadera
  3. Tack kära du för utmaningen, den får jag nog klura på ett tag:)

    SvaraRadera
  4. Tack för utmaningen. Den var ju inte lätt den....ses i morrn=)

    SvaraRadera
  5. Slanka ben, en herrans massa pengar och en hemmafrutillvaro - Jag ser att du när samma drömmar som jag! :-)
    Ja, snart drar väl fotbollssäsongen igång för mina småkillar här också. Längtar faktiskt lite efter det! Jag gillar att stå bredvid planen och heja - åtminstone när jag får ha mina solglasögon på. (Det är inte lika charmigt att stå under ett paraply...)

    Kram // AH

    SvaraRadera
  6. ...och förresten: Det var en klockren undran ang. årstiderna! "Inte tjusigt alls", skulle jag vilja svara...

    SvaraRadera
  7. Vad roligt för Oscar att spela i A-truppen igen.
    Pengar, slanka ben, hemmafru - det står också högt upp på min önskelista!
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. En helt underbar bild på dig och roligt att få veta lite sanningar om dig.
    Visst är det vansinnigt att vinter upptar för mycket tid.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Väldigt otjusigt måste jag säga. Varför kan inte årstiderna vara lite mer jämställda? :)

    Kul att få veta lite mer om dig. :)

    SvaraRadera
  10. Kul läsning...att tröstshoppa hjälper faktiskt;)
    Idag har vi faktiskt känning av lite vår,soligt lite varmare men ack så blåsigt!

    soliga vårkramar!
    tina

    SvaraRadera
  11. NY blev även jag förälskad i :-)

    SvaraRadera