torsdag 17 mars 2011

Allt jag hinner!

Att sköta hushållssysslorna går inte så snabbt nuförtiden, men det går. Sen ett halvår tillbaka har värken i vänsterhanden bara tilltagit.
För cirka sju år sen opererade jag min högerhand för karpaltunnelsyndrom.
Läkaren testade även vänsterhanden då men jag hävdade att den funkade bra.
"Ja ja," sa han vi vet inte när du kommer tillbaka bara att du kommer tillbaka.
Jädra skitläkare tänkte jag, mig ska han inte se här mer i alla fall.

Men för några veckor sen satt jag framför honom igen och han konstaterade att jag är kraftigt försvagad i handen, speciellt tummen, och att en operation hjälper.
Dumt att vara snarstucken i detta läget - det är bara att lägga handen under kniven.

Tills det är dags har jag lite jag vill få gjort.
I dag blev kylen storstädad.
Jag ska baka bullar till Oscar, fila fötterna måste jag göra ordentligt, storstäda tvättstugan, kanske tvätta fönstren (vi får se med det) för sen har jag cirka tre veckor innan jag kan börja använda handen så smått igen.

Gissa tre gånger vad jag skall göra i tre hela veckor?
Yes box
LÄSA, fy farao vad jag skall läsa!

NU däremot skall jag sätta mig med kaffet och vila handen för nu orkar den inte mer.

6 kommentarer:

  1. Oj! Skall du operera dig. Se nu till att dina killar passar upp dig då.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, stackars dig. Jag vet precis vad du går igenom. Jag har också haft karpaltunnelsyndrom och opererade min högra hand för cirka fem år sedan. Före operationen var handen helt avdomnad och jag var lika motoriskt färdig som om det satt dubbla boxhandskar på den ungefär. Jag sa som du, det kommer inte att hända igen. Tråkigt att doktorn hade rätt och du fel. Men skönt att operation verkligen hjälper. Och det kommer inte tillbaka i den opererade handen så efter två operationer är det i alla fall klart. Jag tänker på dig och hoppas att allt går bra och fort över.

    SvaraRadera
  3. Ojdå! Men du kan sitta i soffan med gott samvete ialla fall.
    Hoppas det går fort över så du kan "ta tag i vardags sysslorna igen"... hihihihihi

    Jag har en utmaning till dig hos mig!
    Kram
    Cina

    SvaraRadera
  4. tråkigt att du fått problem med andra handen också... men det är ju bra om du kan använda återhämtningstiden till nåt positivt... :)

    sv: ja det är ju egentligen det som är att vara Duktig, att ta hand om mig själv och bebis! :)

    SvaraRadera
  5. Attans att han fick rätt, doktorn. Jag minns förra gången och det gick ju bra. Jag lovar att proppa dig full med lästips. Jag har ju hunnit med en hel del........
    Vi ses nästa vecka min vän. kl vad blir bra?
    Kram så länge Kristina

    SvaraRadera
  6. Tråkigt med operationen, skönt med tid för läsning.
    kram

    SvaraRadera