onsdag 30 mars 2011

Aj!

När läkaren snittat upp vad han skulle utropar han: - oj, oj,oj jag förstår att du haft ont här var det trångt. Sjuksyster fyller i: - det är sällan vi ser att det ser ut så här.
Jag blev så chockad att jag börja gråta.
För ibland har jag tänkt att jag inbillar mig och det nog inte är så farligt.
- du skulle varit här för länge sen säger läkaren och det är klart att jag skulle men man kämpar på och vänjer sig vid hur man mår.

Just nu pulserar det så in i he... men blir det bara bra sen så är det lättare att stå ut och oddsen på att det blir bra är goda.
Så jag biter ihop.

Fika kanske inte hjälper mot smärta men gott är det.
Vi har suttit och tittat på Sveriges mästerkock, min favorit åkte tyvärr ut i kväll så jag får heja på någon annan nästa avsnitt.
TV:n tillsammans med mina böcker kommer vara mina goaste vänner en tid framöver tills det onda dämpat sig.
Tillståndet just nu kan jag annars närmast beskriva med ett ord:
AJ!

14 kommentarer:

  1. Men aj, stackare. Hoppas att du har lite goda piller så du får sova gott i natt.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att du gick dit nu och inte väntade längre...... Ta hand om dig....Ses på fredagsfikat=)

    SvaraRadera
  3. Skönt att det är gjort.... Tänker på dej din stackare... Styrkekramar till dej. Efter det e du ju verkligen värd en go fika.... Kram på dej <3 från Sanna

    SvaraRadera
  4. Stackars dig! Tänk på att det blir bra snart!
    krm och försök njuta av kakor, böcker och att bara få vara!
    kram

    SvaraRadera
  5. Ja det är det där med att bita ihop och kämpa vidare, känner igen det! Men tur att du nu fått gjort rent i rören♥
    Må gott!

    SvaraRadera
  6. Din stackare! Hoppas smärtan lägger sig fort så att du kan njuta av kaffet och böckerna:)
    Krya nu på handen så ses vi snart!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Stackare där. Vilken tur att du tog mod till dig och fick det fixat. Vi tittade också på mästerkockarna. Min favvo är Per Morberg.......... Jag kommer in en dag med fikapåfyllning och flera böcker. Må gott så länge och kör hårt med grabbarna. Kramis!

    SvaraRadera
  8. Men åh. Stackars. En klapp på kinden och en stor kram!!!

    SvaraRadera
  9. Krya på dig, älskade vän! Hur länge är du sjukskriven?
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  10. Aj då...blåser lite på det onda och hoppas det går över fort! Skönt ändå att ha det gjort..nu blir du ju bra i handen. Du får köra med dina killar och njuta av fika, böcker och vila.
    Mästerkocken är favoritprogram hos oss just nu, och hon var min favorit också=(, hjälp vad duktiga de är!
    Ha nu en lugn och fin torsdag och ta hand om dig ordentligt!
    Kramar!
    tina

    SvaraRadera
  11. Hoppas natten och dagen varit uthärdliga och att smärtan klingar av...Du har tydligen kämpat på bra innan detta blev gjort, av läkarens kommentar att döma. Nu blir det bra snart, och du kan fixa och dona som du vill i vår! Och tills dess: Skäm bort dig på alla de sätt! :-)

    PS: Glömde i går: Vilket strålande fint kort på dig taget på vinprovningen! Vackert!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  12. KRYA PÅ! Nu får du rå om dig och bara vila så blir du snart av med din smärta! Sköt om dig vännen så ses vi snart igen!Kram Malin

    SvaraRadera
  13. Men vilken tur att du till sist bestämde dig för att gå till farbror dr. Hoppas det onda ska gå över snart.

    SvaraRadera