söndag 13 mars 2011

Duk eller inte.

Använder ni duk?
Väldigt sällan lägger jag på en stor duk på våra matbord.
Ett snyggt bord klarar sig utan tycker jag.
Bökigt också att tvätta 4m. tyg varje gång det spills, (typ efter varje måltid) då är det lättare att bara torka av det nakna bordet.
Praktiska jag!!!

Men jag gillar tyg och sist vi var på IKEA fick jag för mig att testa det här med duk igen. Rätt varmt och ombonat blev det här igårkväll, till ett rimligt pris också med deras metervara.
Sen är jag lite nyfiken på hur det blir efter tvätt för jag vill inte ha de där skarpa vita linjerna i tyget som blir ibland på tjockare tyger.
Får väl se.

Denna söndag har jag varit rätt seg (det blev sent i går) och min prestation har varit förberedelser inför bokklubben, som har "möte" här i morgon.
Jag har då den äran att välja nästa bok och det skall bli spännande att se hur den tas emot!

Skön start på en ny vecka!

10 kommentarer:

  1. Hej, å vilken dålig bloggvän jag är. Har gått veckor sen jag lämnade en kommentar... Har dock läst här. Har inte haft nån blogglust alls, men nu kör jag på ett tag :)
    Ser mysigt ut i uterummet. Snygg duk! När jag har duk tillvardags är det löpare eller textilvaxduk, praktiskt att bars torka av!

    Nu dags att förbereda den nya veckan.
    Må gott och ha det så trevligt imorgon på bokklubben,
    Kraaam Jessica

    SvaraRadera
  2. Supersnygg dukning!!
    Jag varierar mig mellan duk, tabletter och löpare.
    Allt é snyggt på sitt vis och så är det kul med variation.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Härligt med färg tycker jag!

    SvaraRadera
  4. Så fint med de gröna Mateus-tallrikarna!
    Jag håller med om att ett bord med snygg bordsskiva gärna får vara utan duk. Nu har jag själv inte så snygga bordsskivor, så jag får nog köra med duk...utom i köket, där vi sitter till vardags: Där blir det bara jobbigt med duk. Praktiskt utan, som sagt.
    Det låter som att du har fullt upp med att vara värdinna nu! Hoppas att det blir en trevlig och intressant bokkväll i morgon!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  5. Men så fint. Jag gillar helt klart duk. :)

    SvaraRadera
  6. Inte duk.....Men jag måste medge att duk e sjukt snyggt!!!

    SvaraRadera
  7. DUK! Jepp när jag dukar så blir det gärna duk även om jag måste medge att tvätta o stryka dom INTE är en favorit sysselsättning! Ha en skön bok kväll! Kram Malin

    SvaraRadera
  8. Jag gillar verkligen din nya duk! Så snygg!
    Jag använder oftast duk, jo, jag tvättar många dukar också. Fast jag tycker som du, ett vackert bord behöver ingen duk.
    kram

    SvaraRadera
  9. Inga dukar hemma hos mig. Bordstabletter är att föredra tycker jag :-)

    Hoppas måndagen varit bra och att tisdagen blir ännu bättre :-)

    SvaraRadera
  10. Asså, du har så jäkla god smak. Alltid så smakfullt. Ibland används duk här men fina bord är snyggt utan.

    Kram

    SvaraRadera