fredag 4 mars 2011

Det rullar på!

Kvällen har börjat bra med Chevreost uppblandad med philadelphiaost. Fick skynda mig att fotografera för den har en strykande åtgång!

TACK alla snälla för uppiggande ord i går.
Hemnets utbud på vissa orter har jag superkoll på - det händer också att vi går på visningar. Det är nog inte det som är problemet, det är nog bara en allmän livsförvirring som dyker upp då & då.

I dag var det jag som släckte och låste på jobbet innan jag cyklade hem. Hem till mitt hem som jag egentligen älskar. Anders hade precis dammsugit huset och plockat fram vinet.
Det är en skön känsla att kliva in i, ledighet och värme.

I morgon är det Hem & Villa mässa i Malmö.
Min fina arbetskamrat och jag skall hänga på låset och strosa runt och drömma om förändringar och vackra saker.
På kvällen har Gustav cup - så lördagen är spikad.

Ha det bra alla som tittar in här!

8 kommentarer:

  1. Tack för den omtanke! Har precis mumsat lite tortillias med delar av familjen - andra delar ska jag hämta senare;-)) Jag kör IKEA jag imorgon!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Det känns bestämt som om det vore dags för en fika så vi kan utbyta tankar och hjälpa varandra i våra dilemmor......
    Hör av dig! Kul med hus och hem mässa. Hoppas ni får trevligt. Kram Kristina :)

    SvaraRadera
  3. Du serverar alltid allting så snyggt, man vill bara hugga in!
    Ha det nu så trevligt på mässan!
    kram

    SvaraRadera
  4. Mmmm. Det ser väldigt gott ut. Jag är lite sent ute så jag antar att alltsammans är uppätet vid det här laget. Jag måste pröva din blandning, det låter supergott och kan säkert passa bra som tillbehör till kött eller grönsaker också.

    SvaraRadera
  5. Åh det där ser gott ut...chevre och philadelphia låter smarrigt, måste testas! Känner igen mej i dina tankar och ibland får man den där känslan och önskan att man vill ha förändring. Jag tror att jag/vi(mest jag) letat efter ett enplanshus i snart tio år, mest för att slippa trappor men även känslan av att få leva lite"nytt" få något annat att sätta tänderna i....men när man kommer hem efter visningar märker vi oftast att vi bor så bra som vi gör och framförallt att det fortfarande går att göra om och göra nytt även i vårt gamla kära hus=) Och livsförvirring....jodå det har jag nog en släng av jag också, barnen är vuxna och allt är inte längre eller kommer vara, som det varit förr. Man känner sig inte direkt äldre men upptäcker att man är det...en konstig känsla =)
    Nu ska vi mumsa på kladdkaka och grädde till kaffet och ikväll är maken och jag bjudna till goda vänner på middag ikväll. Ungdomarna ska laga något gott själva ikväll så jag ska bara rulla tummarna i eftermiddag innan vi ger oss iväg!
    Ha en fin helg och varm kram!
    tina

    SvaraRadera
  6. Hoppas att ni hittade lite upplyftande inspiration på mässan! Och du, det såg gott ut det där! Farligt med sånt där plock...det brukar vara svårt att kunna sluta äta...

    Kram // AH

    SvaraRadera
  7. Alltid så smakfulla bilder. Hoppas att du har haft en fin lördag.
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Låt tanken om flytt få mogna. Det är stora beslut att fatta.

    Hoppas du får en fin kväll

    SvaraRadera