onsdag 9 mars 2011

Service!

Varje onsdagmorgon servar jag min annars alltid marmeladätande son med äggmackor. Ost, leverpastej, skinka eller korv har fortfarande inte blivit några favoriter.

God mat lär man sig att äta efter hand säger Per Morberg. Låt era barn dricka choklad och äta kalaspuffar så länge ni andra lagar och äter den goda maten så vill barnen det till slut också.

Kanske håller jag inte med honom helt men det är en skön
tanke - att det ordnar sig!
Själv har jag inte lätt för varken musslor, sniglar eller ostron, fast jag har smakat flera gånger så vill det sig inte men det har gått bra ändå.
Sen är jag inte glad i Caipirinha heller
men det är en helt annan historia!

8 kommentarer:

  1. Håller med dig där, vill så gärna tro att allt har, tar sin tid.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det ordnar sig. :) Det tror jag minsann.

    ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Caipirinha-historien blir man nyfiken på!
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Det gör du rätt i att serva med äggmackor en gång i veckan! Här hinns det inte med några äggmackor på vardagarna, utan det får sparas till helgen. När det gäller frukost måste jag nog hålla med om att man får ha lite is i magen. Jag vet ju hur viktigt det är att få i sig en bra frukost, men barn är ju så olika och för ett av våra barn är det antingen kalaspuffar eller ingenting alls som gäller på morgonen. Jag erkänner att jag därför ser till att handla hem kalaspuffar till honom. Hellre än ingenting alls. Och jag ser ju på barnen att matvanorna förändras med åldern. Till det bättre. (Och till det dyrare...hmmm...)
    Det är ju inte precis McDonalds som står på önskemenyn längre om de får välja, utan lite finare, vuxnare mat. Och det är kul. Och det har kommit av sig självt. Utan att jag har behövt "tvinga" dem till andra vanor.
    Så den gode Per Moberg har nog rätt igen!
    (Per Moberg är förresten upphovsman till ett av mina favoritcitat: "Livet är en jobbig period." Ja, mu älskar jag ju förvisso livet, men ändå: Det är ju klockrent! :-)


    Kram kram // AH

    SvaraRadera
  5. (...Och så menar jag förstås inte MU utan NU...) :)

    SvaraRadera
  6. Man kan nog lära sig att äta en hel del, men inte allt!
    Jag äter inte heller ostron eller sniglar.
    Fast jag vill gärna höra varför du inte är glad i Caipirinha!

    SvaraRadera
  7. Det ordnar sig. Det brukar det ju faktiskt göra :-)

    SvaraRadera
  8. The blog is very good!
    Congratulations!
    http://nelsonsouzza.blogspot.com
    Have a nice evening!

    SvaraRadera