söndag 25 oktober 2009

Vilda söndagstankar!



Tog med mig kameran på hundpromenaden i förmiddags. I dag har det varit en riktigt härlig höstdag om man gillar det där dimmiga mulna kalla. Det gör jag!
Färgerna är på topp, det blir inte vackrare än så här!
Jag funderade en hel del medans jag gick. Vi var på en trevlig fest i går, som började hemma hos goda vänner. Prat och skratt med de som vi känt i minst 25 år. Det är så tryggt, skönt och avslappnat! En del skämt är nya, andra är gamla men lika roliga varje gång!
Den där känslan när man tittar sig runt i rummet och tänker: "vad jag tycker om det här gänget och jag känner mig omtyckt tillbaka"
Man vill inte bryta upp utan bara sitta där i soffan och skratta vidare!
Men de höga dansestövlarna var på så till slut drog vi oss till festlokalen.
Min käre makes bästa är inte o dansa, han gör det lite grann sen sitter han gärna och pratar.
Medans jag gärna dansar hela kvällen med kända och "okända"!
Jag är nöjd med att han dansar med mig en stund och han är nöjd med att jag får dansa så mycket som jag vill. Så alla är nöjda!
Jag skulle inte kunna ha det på något annat sätt. Det är ups and downs men vi är trygga med varandra efter snart 19 år som gifta!

Tidigt i morse stack Gustav och Anders på cup i Oxie, och de var inte hemma igen förrän nu på kvällen. Med små marginaler hela tiden, blev de fyra. Nu ligger de i varsin soffa och tittar på film.
Själv har jag haft en lugn funderar-dag! Som jag tänkte avsluta med att titta på "Love actually"
på kanal 3. Lagom mys en söndagkväll.
Nu börjar höstlovet och jag skall vara ledig på fredag. Oscar tyckte att vi skulle ha en familjedag, och det är klart vi skall ha det. Kanske åker vi över till Köpenhamn, men det är inte bestämt än. Jag är bara så nöjd över att det är han som föreslår det och inte jag. Nice!




1 kommentar:

  1. Härlig Söndag. Funderardag. Mellan raderna låter det allvarligt. Hör av dig om du behöver en hundrunda med någon som är bra på att lyssna och bolla tankar. Mysigt med familjedag. Boka direkt chansen kanske inte kommer tilbaka.
    Många kramar från en trött häxmamma.

    SvaraRadera